Důvodem je mimo jiné i demografická struktura hlavního města, která ho odlišuje od většiny regionů v České republice. Ministerstvo školství však ke všem školám přistupuje stejně. Praha a také ostatní velká či universitní města však žádají specifický přístup.
„Považuji za důležité zajištění výuky kvalitními pedagogy. Situace v Praze je však značně specifická díky vyššímu průměrnému platu i životním nákladům, které tabulkové platy vyměřené stejně pro celou republiku nereflektují. Udržet kvalitní pracovníky na školách je tedy značně obtížné. Praha sice ze své rezervy vyčlenila na zvýšení mezd na letošní rok 300 milionů korun, přesto je to stále nedostačující,“ uvedla radní hl. m. Prahy pro oblast školství a volného času Ludmila Štvánová.
Výrazné problémy se studiem se čím dál častěji objevují u žáků maturitních oborů středních škol. Někteří z nich ze školy odejdou ještě během studia nebo neuspějí u maturitních zkoušek. Jedním z hlavních faktorů je podle pedagogických odborníků nedostatečná motivace žáků, kterou způsobuje několik faktorů. Patří mezi ně například převyšující počet míst v maturitních oborech nad počtem zájemců o studium nebo přijímání studentů pouze podle výsledků jejich prospěchu v posledním ročníku základní školy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Magistrát hl.m. Prahy