Na schůzce, jíž byli přítomni starosta Moravské Třebové Miloš Izák, místostarostové Václav Mačát a Pavel Brettschneider, a také senátor Radko Martínek a hejtman Pardubického kraje Martin Netolický, zazněly otázky po stavu projektu a realizace rychlostní komunikace R35, která by měla vést moravskotřebovským regionem. Kromě dopravní infrastruktury probrali přítomní také možnosti státních či evropských dotací na výstavbu nových průmyslových zón. O tyto finanční zdroje by Moravskotřebovští stáli vzhledem k zájmu investorů o nové zainvestované pozemky, které jim město v současnosti nemůže nabídnout. Hejtman Netolický požádal ministerského předsedu o zvážení úprav stávající komunikace I. třídy I/35. Měly by vést ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu, který je zejména v úseku Litomyšl-Moravská Třebová stabilně problematický. Diskuse se dotkla i péče o historické objekty. Moravská Třebová z evropských dotací velkoryse rekonstruovala páteřní památky na tzv. Cestě od renesance k baroku, avšak vzhledem k jejímu bohatému historicko-architektonickému dědictví musí v budoucnu investovat i do množství dalších památkově chráněných objektů. Také na tuto péči by uvítala příspěvky od státu, stejně jako například na infrastrukturu pro sport a volný čas.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: .