V plánu je totiž u podjezdu v Předmostí rozšíření mostu z každé strany zhruba o jeden metr, což má přinést lepší obslužnost samotných kolejí. A na úpravy čeká i podjezd v nedalekých Lýskách, kde dojde k demolici stávající mostní konstrukce a vybudování zcela nové. Od 29. července do 30. listopadu proto budou ve městě částečné i úplné uzavírky.
„Rekonstrukce je rozdělena do deseti etap, o objízdných trasách na hlavních tazích rozhodoval Olomoucký kraj. Jsem rád, že se nám povedlo prosadit, aby z Předmostí mohly jezdit autobusy – v původním návrhu se s tím totiž nepočítalo. Cesta z Přerova na Olomouc bude podjezdem vždy umožněna, výjimku budou tvořit tři noční úplné uzavírky,“ uvedl radní pro dopravu Tomáš Navrátil.
Realizátoři stavby slibují, že přestavbou železničního uzlu Přerov dojde ke zvýšení kapacity tratí, které slouží osobní i nákladní dopravě a k vytvoření nových nebo zlepšení stávajících přestupních terminálů mezi železnicí a městskou hromadnou dopravou. Po dokončení všech dílčích staveb má dojít k modernizaci železničního uzlu mezi Přerovem a Prosenicemi, Dluhonicemi a Prosenicemi a Přerovem a Dluhonicemi, který kvůli nedostatečným technickým parametrům a zhoršujícím se podmínkám představoval hlavní překážku na české železniční síti a na koridorech Pobaltí, Jadranu a Rýna.
Součástí této rekonstrukce je i stavba tubusu pod tratí, který zlepší situaci cyklistům mířícím z Přerova do Předmostí a naopak – už se nebudou muset dělit o chodník s pěšími, dostanou svou vlastní trasu. Stavba železobetonového tubusu o rozměrech zhruba 3 krát 3 metry stále probíhá. Nachází se kousek dál od současného podjezdu - směrem k prodejně Lidl - a hotový by měl být v příštím roce.
Rozpis uzavírek a objízdných tras, které si rekonstrukce vyžádá:
Etapa 1:
29. 7. – 8. 8.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV