„Budeme rádi, když se to uskuteční co nejdříve. Pro město to bude přínosem, rozšíří se nabídka služeb pro turisty, z čehož budou mít profit naši podnikatelé i obchodníci,“ uvedl starosta Kroměříže Jaroslav Němec. Podle ředitele Lubomíra Fojtů je prodloužení Baťova kanálu, který navštíví kolem 90.000 lidí ročně, pro Ředitelství vodních cest strategické. Kapacita vodní cesty se totiž blíží maximu a bez jejího rozšíření na sever do Kroměříže a na jih do Hodonína nebude moci uspokojit vzrůstající zájem turistů.
Prodloužení vodní cesty do Kroměříže závisí na stavbě plavební komory v Bělově na Zlínsku s náklady kolem 300 milionů korun. Podle ŘVC by ještě letos mohlo nabýt právní moci územní rozhodnutí. Stavební povolení by mohlo být vydáno na přelomu let 2018/2019 a samotná realizace je v plánu na léta 2019 až 2021, kdy by nová plavební komora mohla být uvedena do provozu.
V této době by v Kroměříži již mohlo být dokončené přístaviště, konkrétně u Erbenova nábřeží. „Jednalo by se o pevnou přístavní hranu pro malá plavidla o délce 45 až 60 metrů, která by sloužila pro krátkodobá stání. Stavba by měla být realizována v letech 2019 až 2020,“ popsal referent oddělení přípravy ŘVC Filip Dušek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV