Úpravy, jimiž projekt po loňské neúspěšné veřejné soutěži na zhotovitele prošel, se týkaly především jeho zjednodušení, aby bylo možné snížit náklady na samotnou realizaci stavby. „Úspory se dosáhlo záměnou některých stavebních materiálů, upustilo se od nákupu části vybavení a omezení se dotklo také například vybraných odbavovacích technologií, které lze doplňovat dodatečně s narůstajícím provozem. Nadále však platí, že terminál bude plně funkční a bude mít dvě podlaží. Také plánovaná oproti současnosti více než dvojnásobná kapacita odbavení až na 450 cestujících za hodinu se při přepracování nesnížila. Celková zastavěná plocha haly bude o výměře cca 6 tisíc metrů čtverečních,“ sdělila náměstkyně primátora zodpovědná za investiční výstavbu Helena Dvořáčková s tím, že v objektu bude nově možné také oddělit odbavení pasažérů, kteří cestují v rámci schengenského prostoru, a také míří mimo něj. Nezapomnělo se ani na větší obchodní prostory pro duty free shopy nebo občerstvení, než na které jsou lidé ve stávajících prostorách zvyklí.
Podle projektu by měl stát nový terminál 300 milionů korun. „50 milionů půjde z vlastních zdrojů společnosti East Bohamian Airport (EBA), která letiště provozuje. O financování zbývajících 250 milionů korun se podělí statutární město Pardubice s Pardubických krajem, a to dle počtu akcií, které vlastní. Navazujeme tak na Společné prohlášení Rad Pardubického kraje a města Pardubic, které se již v listopadu 2013 shodly na takovém způsobu financování,“ vysvětlil náměstek primátora zodpovědný za projektový management a veřejné zakázky a kapitálovou správu Jan Řehounek a dodal, že město má jako majoritní vlastník 66 procent a Pardubický kraj vlastní ve společnosti EBA zbývajících 34 procent akcií.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pardubice.eu