Radnice v Uherském Hradišti zavádí změny v parkování

24.03.2015 12:13

Sjednocení některých parkovacích zón zejména pro dlouhodobé stání vozidel a úprava ceníku jsou hlavními body změn v oblasti parkování v Uherském Hradišti, které budou platné od 2. dubna. Záměrem je zjednodušit stávající systém zpoplatnění za účelem regulace statické dopravy v centru města.

Radnice v Uherském Hradišti zavádí změny v parkování
Foto: Uherské Hradiště
Popisek: Uherské Hradiště

V I. a II. zóně bude od 2. dubna zaveden poplatek 1,-Kč za prvních 30 min. parkování. „Návštěvníkům centra města tím chceme umožnit vyřízení krátkodobých záležitostí, jako třeba rychlé vyřízení věcí na úřadě, v poště či v bance, nebo pořízení menších nákupů,“ specifikoval starosta města Stanislav Blaha.  Vstřícným krokem k občanům je také sjednocení sazby za 1. hodinu parkování, která je ve všech zónách 10,- Kč.

Co se týká úprav parkovacích zón, dochází ke sjednocení III. zóny a původních odstavných parkovišť, kde je nadále prostřednictvím zvoleného tarifu preferováno dlouhodobé stání vozidel. Z této zóny bylo vymezeno pouze parkoviště před budovou vlakového nádraží, které bylo přesunuto do II. parkovací zóny. "Touto úpravou sleduje město vyšší obrátkovost vozidel u budovy vlakového nádraží a tím i vytvoření lepších podmínek pro krátkodobé stání v souvislosti s čekáním na příjezdy a odjezdy vlaků," upřesnil místostarosta Zdeněk Procházka.

Jak se novinky osvědčí, bude zřejmé až za nějakou dobu. „Zmíněné kroky v parkování jsou pro nás novou zkušeností. Budeme je sledovat a teprve po čase budeme schopní jejich dopad vyhodnotit,“ řekl starosta města Stanislav Blaha. Zároveň  nevyloučil, že bude nutné změny alespoň ze začátku vyvážit zvýšeným dohledem nad dodržováním pravidel zpoplatněného parkování, zejména uhrazené doby parkování.  „Je to nezbytné k tomu, aby byl upravený regulační nástroj funkční. Jde nám o to, aby se vozidla v centru zdržovala co nejméně,  a ne aby vznikl dopravní kolaps díky zneužívání nízkých sazeb za krátkodobé stání,“ nechal se slyšet starosta.  Radnice ale neřeší pouze individuální automobilovou dopravu, má zájem vytvářet lepší podmínky i pro ostatní účastníky silničního provozu.

„Aktuálně se zabýváme návrhy na změny v pěší zóně, zejména usměrněním průjezdu zásobování. Diskutován je i možný průjezd cyklistů v některých částech pěší zóny. Základním pravidlem ale zůstává, že pěší zóna musí být bezpečná pro pěší,“ dodal Zdeněk Procházka.

Přehled změn od 2. dubna :

- sjednocení III. zóny a záchytných parkovišť po obvodu centra města do jedné zóny

- zavedení zvýhodněné sazby 1,-Kč/30 min. parkování v I. a II. parkovací zóně

- sjednocení sazby za 1. hodinu parkování v I., II. a III. parkovací zóně na 10,-Kč (Dříve I. zóna 25,-Kč; II. zóna 15,-Kč; III. zóna 10,-Kč/1. hod. parkování. U záchytných parkovišť nebyla sazba za 1. hodinu řešena – jednotná sazba 20,-Kč/vjezd/den)

- sazba v III. parkovací zóně je nově 10,-Kč/hod. maximální denní sazba 20,-Kč (Dříve 10,-Kč/hod. maximální denní sazba 50,-Kč. Sazba 20,-Kč na den byla převzata ze současných záchytných parkovišť, které se ruší a přecházejí do III. zóny)

- snížení předplatného pro nerezidenty v III. parkovací zóně na parkovišti s parkovacím automatem na 4.000,-Kč/rok (Dříve bylo 6000,-Kč. Snížení částky předplatného vychází ze snížení denní sazby na max. 20,-Kč/den)

- zavedení předplatného pro nerezidenty v III. parkovací zóně na parkovišti se závorovým systémem v hodnotě 4.000,-Kč/rok (Dříve nebylo ve III. zóně řešeno, protože zde nebylo parkoviště se závorovým systémem. Navržená sazba vychází z původní sazby na záchytných parkovištích, kde byla stanovena částka 4.000,- Kč/rok)

- u parkovišť zpoplatněných parkovacím závorovým systémem byla prodloužena doba na bezplatné vyjetí na 30 minut (dříve 15 minut)

- v podmínkách pro vydání rezidentní karty pro parkování v centru města upřesněno místo trvalého pobytu – doplněno mimo místa ohlašovny trvalého pobytu na obci

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mesto-uh.cz

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mladá Boleslav: Na telematický systém bude napojena i městská hromadná doprava

19:06 Mladá Boleslav: Na telematický systém bude napojena i městská hromadná doprava

Autobusy MHD v Mladé Boleslavi budou v blízké budoucnosti také napojeny na řídicí dopravní systémy. …