„Návrh bude počítat s maximálním využitím dostupné plochy, přičemž finální kapacita i podoba areálu budou záviset na detailním řešení všech požadavků,“ vysvětluje starosta Štěpán Pavlík. „Chceme ale už nyní ukázat, že je reálné očekávat přibližné zdvojnásobení počtu parkovacích míst. Přesná čísla a podoba areálu vyjdou až v závěrečné fázi projektových prací.“
Klíčové body:
- Kapacita: z dosavadních 120 na cca?240 – 260 parkovacích míst
- Ekologická řešení: vsakovací a retenční systémy pracující s dešťovou vodou, zatravňovací dlažba, pásy zeleně a stromy pro zlepšení mikroklimatu
- Stanoviště IZS: dostatečný prostor pro hasiče, policii a záchrannou službu (je to zákonná povinnost)
- Manipulační zóna: prostor pro techniku a zásobování přilehlé druhé ledové plochy
- Přístupové a rozptylové plochy: hlavní vstup z jihu pro plynulý provoz během sportovních a kulturních akcí
- Přemístění polygonu pro autoškoly: výcvikový prostor bude zajištěn v jiné lokalitě
Kapacity a detaily zeleně či vodohospodářských prvků jsou zatím pouze orientační – finální řešení bude vypracováno ve spolupráci architekta, dopravního inženýra a krajinářského architekta. Pozdější projekční práce budou v gesci Odboru investic a strukturálních fondů.
Orientační harmonogram prací:
- Červenec – prosinec?2025: projektová příprava a výběrová řízení
- Jaro – léto?2026: vlastní stavební práce
- Podzim?2026: uvedení do provozu (konečné kapacity a technické detaily budou představeny veřejnosti během tiskové konference ke konci roku?2025)
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV