Zásadní změna v provozu a rizika:
- Zvýšená rychlost: Zatímco vlaky na starém mostě jezdily rychlostí maximálně 20 km/h, na nové konstrukci pojedou rychlostí až 50 km/h.
- Tišší provoz: Díky instalaci bezstykové koleje bude provoz vlaků výrazně tišší a méně slyšitelný, což ztěžuje včasné zaznamenání blížící se soupravy.
- Špatná viditelnost: V současném inverzním počasí s hustými mlžnými opary může být přijíždějící vlak hůře vidět.
Občany prosíme, aby v zájmu vlastní bezpečnosti na most nevstupovali. Jedná se o traťový úsek s plným provozem. Město Tábor chápe, že byla tato zkratka "načerno" po desetiletí hojně využívána.
Připomínáme, že komfortní a bezpečné řešení pro pěší již vzniká. Součástí nového mostu je samostatná lávka pro chodce, oddělená od kolejí. Město Tábor v současné době buduje potřebná předpolí a bezpečné přístupy k této lávce. Vstup na lávku je nyní zabezpečen zábranami (oplocením) a u tratě jsou umístěny varovné a výstražné tabulky se zákazem vstupu. Otevření lávky pro veřejnost se očekává v srpnu až září 2026. Do té doby je nezbytné se mostu vyhnout velkým obloukem a použít jiné cesty.
První sobotní vlak 13. prosince 2025 vyjede z Bechyně v 5:41 a dorazí do Tábora v 6:27. Děkujeme za pochopení a především za respektování bezpečnostních opatření.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV





_profil_top.jpg)
