„Cílem manuálu a naší motivací je kultivovaná podoba předzahrádek, které budou ladit s celkovým architektonickým konceptem nového Karlova náměstí a památkové zóny, i vkusná a efektivní reklama v přiměřeném množství a decentní barevnosti. Zároveň je manuál zpracován tak, aby měl obecnou platnost a byl především zdrojem inspirace,“ popsal záměr města starosta Pavel Pacal.
Náměstí přirovnává městský architekt Petr Ondráček k nezařízenému obývacímu pokoji: „Je to ten nejlepší prostor, který máme a do kterého si nechceme přinést starou rozvrzanou pohovku. Obdobně i na náměstí chceme předzahrádky, které budou ladit s celkovým architektonickým konceptem. Předzahrádky, na kterých si můžeme sednout na čerstvém vzduchu, ve stínu slunečníku a vychutnat si zde kávu nebo pivo s výhledem na ruch města. Manuál proto směřuje k předzahrádkám otevřeným, umístěným přímo na povrchu veřejného prostranství, s kvalitním nábytkem a slunečníky s minimem reklamy. Nechceme předzahrádky ve formě igelitového stanu a nechceme sedět na plastových židlích na zeleném koberci.“
Už při přípravách rekonstrukce náměstí před pěti lety byly provozovatelům předzahrádek odpuštěny poplatky za užívání veřejného prostranství, právě z toho důvodu, aby se mohli připravit na investici do jejich nové podoby. „Zároveň jsme připravili systém městských dotací, který provozovatelům finančně pomůže upravit zahrádky, ale i reklamu do kultivované podoby,“ doplnil Pavel Pacal.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV