Průzkumu se zúčastnilo celkem 1.180 respondentů, z toho 959 elektronicky a 221 v papírové formě. Jako nejčastější účel návštěvy Karlova náměstí uváděli respondenti z 30 % obchody a služby, ze 17 % účast na společenských a kulturních akcích a z 16 % návštěvu úřadu. Téměř 70 % respondentů pak uvedlo, že náměstí navštěvuje několikrát týdně.
„Anketa byla otevřená celý měsíc, předem byla masivně propagována na webu města, ve zpravodaji, na sociálních sítích i v regionálních médiích. Očekával jsem tedy, že se zapojí přece jenom více občanů. Nicméně názory všech zúčastněných bereme velmi vážně a jenom z toho, že více než dvě třetiny respondentů navštěvují náměstí několikrát týdně je zřejmé, že pro většinu Třebíčanů je Karlovo náměstí důležitou součástí jejich života. I proto mu radnice věnuje takovou pozornost,“ reagoval na výsledky ankety starosta Pavel Janata.
Na současném náměstí 22 % respondentů nejvíce oceňuje historickou atmosféru místa, dvacet procent soustředěnou nabídku obchodů a služeb. Dále je sestupně v žebříčku možnost setkávání se s lidmi, kulturní akce, zastávky autobusové dopravy a možnost parkování.
Co na náměstí nesmí chybět?
Na tuto anketní otázku odpovědělo téměř 19 % respondentů, že nesmí chybět místo pro posezení a odpočinek. Patnácti procentům Třebíčanům by nejvíc chyběly letní zahrádky kaváren a restaurací a 14,5 % tržiště s ovocem a zeleninou. Sestupně v žebříčku by následně lidem nejvíce chyběly vodní prvky, zastávky MAD, místo pro parkování, zóna se sníženou rychlostí a kvalitní mobiliář.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV