„Přes nasazení řetězů jsme nebyli schopni dojet do některých podhorských části, například v Gutech, nebo ve Vělopolí. Do jiných jsme se dostávali objížďkami, někde nám svozová auta zapadla. V několika případech naopak popeláři vyprošťovali zapadlé řidiče,“ uvedl vedoucí komunálních služeb SMOLO CZ Tomáš Ondraszek.
Podle něj je nejnáročnější jízda po podhorských silnicích. Z většiny lokalit zde již bohužel zmizely zásněžky chránící silnice před navátím sněhu a dřevěné tyčky – ukazatelé, kde končí silnice a začíná pole nebo příkopa. Podle nich se kdysi řidiči orientovali.
Dodal, že nejen pro šoféry, ale i pro závozníky, jsou to aktuálně náročné směny. „Vytrvale a hustě sněží, nádoby jsou zapadlé v těžkém, odhrnutém sněhu. Na vesnicích jsou navíc často naplněny těžkým popelem, a tak vytáhnout ze závějí postupně zhruba 400 popelnic, které připadají průměrně na popeláře, je fyzicky náročné,“ doplnil Ondraszek.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV