„Naším cílem je zvýšit obratovost vozidel v centru a zabránit zde dlouhodobému parkování. Centrum nemá sloužit jako odstavné parkoviště,“ zdůvodňuje změny Michal Rosa, starosta města Trutnova. „Situace na náměstí a v okolních ulicích je v tuto chvíli neúnosná. Máme ověřeno, že velká část aut zde parkuje celý den. Když pak občan jede do centra, aby si v rychlosti vyřídil potřebné věci, nemá kde parkovat, krouží okolo náměstí a v tu chvíli uměle navyšuje frekvenci dopravy v centru,“ uvádí příklad trutnovský starosta.
Radnice připravovala nové řešení delší dobu, spočívá ve zvýšení rozdílu cen parkovného v úplném středu města oproti širšímu centru. Chce tak zvýšit tlak na řidiče, aby svá vozidla, pokud možno, odstavovali mimo centrum nebo aby zvážili, zda nevyužít jiný způsob dopravy, jako například MHD či jízdní kolo. „Potřebuje-li někdo zaparkovat své auto na delší časový úsek, ať k tomu využije některé z parkovišť v docházkové vzdálenosti od centra, např. parkoviště u Střediska volného času, U Studny či bezplatné parkoviště u zimního stadionu. Rozhodně nám nejde o zvýšení příjmu do městské pokladny. Je to regulační poplatek, kterým se snažíme ovlivnit situaci s parkováním,“ vysvětluje Michal Rosa.I proto město zvýšené příjmy z poplatku za parkování vrátí zpět do dopravní infrastruktury, a to například investováním do rozšíření parkovací plochy u nemocnice. „Je nutné také dodat, že více než pětina z celkové částky vybrané z poplatku za parkování je použita na pokrytí nákladů spojených s výběrem parkovného. Do toho navíc nepočítáme náklady na výměnu parkomatů a závorových systémů, které mají určitou životnost a po čase je nutná jejich obnova. Například od loňského roku měníme parkomaty tak, aby na nich šlo platit kartou,“ dodává trutnovský starosta.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV