Uherské Hradiště: Nová linka MHD pojede k vlakovému nádraží

18.07.2018 15:17

Dne 23. července 2018 uvolňuje dopravce ČSAD BUS Uherské Hradiště a.s. do provozu dva nové autobusy, tentokrát vozidla na čistě elektrický pohon. Zásadní změnou pro cestující veřejnost bude hlavně zřízení nové autobusové linky MHD pod číslem 8, která povede kolem vlakového nádraží.

Uherské Hradiště: Nová linka MHD pojede k vlakovému nádraží
Foto: Uherské Hradiště
Popisek: Uherské Hradiště

Tato linka bude začínat na sídlišti Východ na zastávce Rudy Kubíčka, pokračovat přes Derflanskou, ZŠ Větrná a Mařatice Horní konec na hřbitov a odtud po trase linky č. 5 na autobusové nádraží. Odtud bude nová linka vedena směrem na Starou Tenici na zastávku Svatojiřské nábřeží a dále na novou zastávku Uherské Hradiště, železniční stanice. Tato zastávka bude v prozatímním provozu na ploše před výpravní budovou ČD, ale od září by měly být zprovozněny původní zastávky na ulicích Na Stavidle a Kollárova. Autobus bude pokračovat směrem k nemocnici na sídliště Štěpnice, kde obslouží všechny zastávky na trase. Stejnou trasou se bude autobus vracet na autobusové nádraží a odtud po trase linky č. 3 na sídliště Východ. Celková délka této okružní linky bude 17 km a dnešní spojení sídliště Východ s centrem Uherského Hradiště a dále na sídliště Štěpnice tak bude posíleno 14 spoji denně.

Nádraží ČD v Uherském Hradišti nebylo do této doby obslouženo MHD, což byl jeden z nejpalčivějších nedostatků MHD. "Nové elektrobusy díky svému rozměru dokáží projet křižovatku Stojanova - Jiřího z Poděbrad, což byl dosud jeden z hlavních problémů, proč autobusy k vlakovému nádraží nejezdily. Zřízení a zprovoznění linky č. 8 považuji za jeden z důležitých kroků ke zlepšení dopravní obslužnosti města v rámci nové koncepce veřejné dopravy," vyjádřil se starosta města Uherské Hradiště Stanislav Blaha. 

Nová vozidla na elektrický pohon jsou vybavena klimatizací celého prostoru pro cestující, informačními cedulemi, systémem pro informaci nevidomých cestujících a díky nízkopodlažnosti umožňují
jednoduchý nástup imobilním občanům nebo cestujícím s kočárky. Autobusy jsou výrazně tišší, a to nejen pro přepravované cestující, ale také pro ostatní účastníky silničního provozu. Vzhledem k pohonu výhradně na elektřinu z trakčních baterií jsou samozřejmě zcela bezemisní. Energie na jedno nabití postačí na ujetí asi 150 km, což je přibližně denní výkon, na který je postaven jízdní řád těchto vozidel. Jedná se o první taková vozidla nasazená do pravidelného provozu ve Zlínském kraji.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Tábor ošetřuje stromy na třídě 9. května pneumatickým rýčem

16:31 Tábor ošetřuje stromy na třídě 9. května pneumatickým rýčem

Na třídě 9. května provádějí zaměstnanci Technických služeb Tábor (TST) od 2. května 2024 ošetření k…