Díky vysoké konkurenci stavebních firem a dobře zvládnuté veřejné soutěži se podařilo dostat cenu o jednu třetinu níž, než zněl původní předpoklad. Z takto ušetřené stovce milionů korun pak v rámci dotace z Programu česko-švýcarské spolupráce odpovídá suma asi 70 milionů korun. „Jednáme se švýcarskou stranou o tom, že bychom podstatnou část této ušetřené dotace mohli proinvestovat v Olomouci,“ říká náměstek primátora Ladislav Šnevajs.
„Musíme ovšem vypracovat žádosti na takové projekty, které by podmínkám dotace vyhovovaly,“ dodává náměstek. Deset milionů by si ponechalo ministerstvo životního prostředí pro jiné projekty, které se hlásily do Programu česko-švýcarské spolupráce, až šedesát milionů by pak mohlo využít město Olomouc. Podle Ladislava Šnevajse by se mohly peníze využít na čtyři projekty, které se stavbou tramvajové trati úzce souvisejí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olomouc.cz