Zaparkovat ve večerních hodinách bývá mnohdy náročný úkol. „Na pozemcích ve vlastnictví města, na kterých to je možné, město staví parkovací plochy. V mnoha ulicích se také rozšířilo parkování tím, že jsme ulice nechali zjednosměrnit, případně umožnili parkování po obou stranách. Prakticky každá investice města počítá s rozšířením parkovacích stání, loni to bylo například u páté etapy regenerace Smetanova nábřeží. U vlakového nádraží jsme vykoupili pozemky a postavili bezplatné parkoviště. Při rekonstrukci Hřbitovní a Cukrovarské ulice město vybudovalo desítky parkovacích míst. U nemocnice ve spolupráci s krajem vznikla nová stání, na Palánku v části u Rostěnky také,“ vyjmenoval některé z posledních akcí vedoucí odboru dopravy městského úřadu Petr Buchta.
Kritických míst je hodně, neexistuje řešení ze dne na den. „My ovšem nemůžeme přehlížet neukázněnost některých šoférů, kteří parkují na místech, kde není zachovaná zákonem stanovená průjezdnost pro složky integrovaného záchranného systému. Bezpečnost lidí je přednější než pohodlnost některých řidičů, komunikace musejí být průjezdné,“ zdůraznil starosta Vyškova Karel Jurka.
Zástupci radnice obdrželi několik děkovných reakcí, že strážníci na problematické parkování na největším vyškovském sídlišti více dohlížejí, pochopitelně se snesla i vlna kritiky na ukládání pokut. „Jsou symbolické, mají řidiče zejména donutit k tomu, aby si uvědomili, že i oni se mohou kdykoliv dostat do svízelné situace a budou potřebovat rychlou pomoc,“ reagoval starosta Vyškova s tím, že se rovněž objevily reakce, že město do sídliště neinvestuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV