U hybridů zdaleka neplatí běžně zajetá věc, že auto musí ve městě nutně „žrát“. Střídavý pohon v zastavěných oblastech většinou rozhýbe auto jen s pomocí elektromotoru, čímž hlídka ušetří palivo. Navíc japonská Toyota má s hybridním pohonem zkušenosti jako žádná jiná automobilka. „Jelikož ve městě platí neustálé rozjíždění a zastavování, úspora se logicky znásobí. Elektromotor zpětně získává energii při brzdění, a pokud se auto pohybuje ustálenou rychlostí, přenáší nevyužívanou energii do baterií k pozdějšímu využití, například při popojíždění v koloně. Benzinový hybrid je navíc vybavený několika asistenty, třeba předkolizním bezpečnostním systémem s rozpoznáváním chodců a cyklistů nebo upozorněním na opuštění jízdního pruhu. Pochopitelně nechybí světelné a zvukové výstražné zařízení modré barvy,“ vyjmenoval velitel vyškovské městské policie Petr Sedláček.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV