„Solanka – čili směs vody a soli – je připravována ve speciálním míchacím zařízení, následně je přečerpána do zásobníku na postřikovém autě. Na chodník se aplikuje těšně před tím, než nasněží, nebo v průběhu sněžení,“ uvedl jednatel Technických služeb města Přerova Bohumír Střelec. Jak dále řekl, tento postup je daleko šetrnější, protože v umíchané směsi je obsaženo menší množství soli, než při běžné aplikaci posypovou solí. Zhruba je to jen 22 procent soli. „Při použití solanky je navíc podstatně větší účinnost při rozpouštění sněhu a ledu, než u běžného solení. Sůl totiž působí zhruba do mínus 6 stupňů Celsia, kdežto solanka může být použita i při teplotách okolo mínus 21 stupňů Celsia,“ doplnil jednatel Střelec.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV