„Solanka – čili směs vody a soli – je připravována ve speciálním míchacím zařízení, následně je přečerpána do zásobníku na postřikovém autě. Na chodník se aplikuje těšně před tím, než nasněží, nebo v průběhu sněžení,“ uvedl jednatel Technických služeb města Přerova Bohumír Střelec. Jak dále řekl, tento postup je daleko šetrnější, protože v umíchané směsi je obsaženo menší množství soli, než při běžné aplikaci posypovou solí. Zhruba je to jen 22 procent soli. „Při použití solanky je navíc podstatně větší účinnost při rozpouštění sněhu a ledu, než u běžného solení. Sůl totiž působí zhruba do mínus 6 stupňů Celsia, kdežto solanka může být použita i při teplotách okolo mínus 21 stupňů Celsia,“ doplnil jednatel Střelec.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

22:31 Hradec Králové: Stavbaři přes léto zamíří na hradecká sportoviště
Letní období každoročně vyzývá nejenom k rekonstrukcím školních budov, ale také sportovišť a sportov…
- 19:28 Litoměřice: Startovací byty v Želetické ulici nabízejí šanci na samostatné bydlení
- 16:26 Jihlava: Rozkoš bez rizika otestovala na festivalu 83 zájemců
- 13:34 Olomouc: Město opravuje lesní mosty
- 10:34 Hustopeče: Rekonstrukce kuchyně ZŠ Komenského
- 7:46 Vsetín: V sobotu začne demolice lávky na Bobrkách