Údaje z dotazníkového šetření mají pomoci vylepšit systém, kterým je dětem prezentována nabídka dalšího vzdělávání a její návaznost na budoucí zaměstnání. „Snažíme se lépe propojit školy s praxí. Aby žáci věděli, jaké jim trh práce nabízí možnosti. To jim může pomoci nejen při výběru střední školy či učiliště, ale také je nasměrovat ke konkrétnímu oboru či dokonce zaměstnavateli. Uvědomujeme si, že město i celý region potřebuje pro svůj rozvoj kvalifikované zaměstnance,“ vysvětlila radní Lenka Horáková, která se projektem zabývá.
Šetření se uskutečnilo na 13 základních školách ve Zlíně. Dotazníky vyplnilo 268 žáků, 13 ředitelů a 12 výchovných poradců. Z výsledků například vyplynulo, že hlavním zdrojem informací o nabídce středních škol je pro žáky internet (76 procent), důležitým zdrojem jsou i kamarádi (29 procent) a osobní návštěva těchto vzdělávacích zařízení (22 procent). „Rozhodující vliv na výběr však mají rodiče, zejména matky a to ve 44 procentech případů. Žáci dále hodně dají a své táty a výchovné poradce, ovlivňují je i jejich koníčky,“ sdělila Lenka Horáková. „Bohužel ale pouze 29% žáků uvedlo, že má dostatečné a kvalitní informace o trhu práce a povoláních, ve kterých mohou najít uplatnění.“
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV



