Historicky první elektrobus, který se stane součástí vozidlové základny zdejšího dopravního podniku je Škoda 34 BB, která je na zlínských trasách k vidění již od ledna. „Kupujeme první elektrobus, abychom si důkladně ověřili ve svém vlastním provozu jeho vlastnosti a mohli se zodpovědně rozhodnout, jestli by se tato vozidla mohla stát v budoucnu součástí našeho vozového parku ve větším počtu a mohla být v naší síti efektivně nasazována,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.
V polovině února se ve Zlíně objevil také nový článkový trolejbus Škoda 35 Tr, první 18metrový trolejbus, který je vybaven trakčními bateriemi a ujede s jejich akumulovanou elektrickou energií až 10 kilometrů mimo trolejové vedení. Trolejbus je označen evidenčním číslem 414. Obě vozidla dodala do Zlína Škoda Electric Plzeň. Jedná se o prototypy vozů, na kterých pracovníci výrobce ještě odstraňují drobné závady a dolaďují některé technické detaily. „Protože jsme ještě nová elektrovozidla plně nepřevzali, nezveřejňujeme o nich pro média ani technické podrobnosti. Až bude přejímka vozů úspěšně ukončena, plánujeme pro novináře zvláštní tiskovou konferenci i s předváděcí jízdou,“ dodal ředitel dopravního podniku.
Než bude vše vyřízeno, a trolejbus získá potřebné schválení Drážního úřadu, zůstanou obě vozidla v majetku výrobce. Před schválením vozidla pro trvalý standardní provoz dopravní podnik předpokládá také ověřovací jízdy s cestujícími.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV