Zlín: Testovací provoz nového Portálu občana byl spuštěn

14.02.2023 10:11 | Tisková zpráva

Zlín se řadí k městům, která využívají elektronickou službu Portál občana. V těchto dnech Zlín testuje provoz zcela nového portálu, který přispěje k užší a rychlejší komunikaci občanů s úřadem.

Zlín: Testovací provoz nového Portálu občana byl spuštěn
Foto: zlin.eu
Popisek: Zlín, ilustrační foto.

„Portál občana města Zlína je webová aplikace, která slouží pro poskytování elektronických služeb a umožňuje efektivní elektronickou komunikaci. Umožní občanům komunikovat s jednotlivými odbory města online a minimalizovat tak počet návštěv občanů na úřadě při vyřizování jednotlivých agend. Samotnou aplikaci jsme se snažili navrhnout tak, aby byla přehledná a občanům co nejjednodušeji poskytla potřebné informace. Samozřejmostí je i podpora responzivního zobrazení, tedy takového zobrazení stránek, které bude optimalizováno pro nejrůznější druhy zařízení, jako jsou mobily, notebooky, tablety atd. Portál občana lze nalézt na webu ZDE,“ sdělil tajemník Magistrátu města Zlína, Tomáš Lang.

Základním prvkem Portálu občana jsou služby úřadu, které jsou pro lepší přehlednost rozděleny do samostatných kategorií. Služby úřadu je také možné zobrazit podle samostatných odborů a oddělení, do jejichž kompetence spadají.

Anketa

Je správné uvažovat o tom, že čtyřicátníci půjdou do důchodu v 68 letech?

11%
85%
hlasovalo: 21909 lidí

U jednotlivých služeb úřadu jsou uvedeny kontakty na zaměstnance úřadu, se kterými je možné danou problematiku řešit, informace o úředních hodinách a také online formuláře, jejichž prostřednictvím je možné učinit elektronická podání. Pro uživatele jsou nahrány video návody, které umožní snadnější seznámení s jednotlivými úkony v portálu.

Na základě integrace Portálu občana s interními systémy městského úřadu je občan přihlášený do svého profilu informován o vlastní elektronické komunikaci probíhající s úřadem, a to na úrovni jednotlivých podáních, plateb a v neposlední řadě také o finančních závazcích.

„Vzhledem k důvěrné povaze informací zajišťuje Portál občana legislativně i právně jednoznačné ztotožnění občana prostřednictvím kvalifikovaných poskytovatelů elektronických identit, jako jsou eObčanka, bankovní identita, NIA ID, MojeID a další. Portál občana města Zlína je rovněž přímo napojen i na centrální Portál občana a je registrovaný jako informační systém veřejné správy,“ dodala Zdeňka Bačová, vedoucí Odboru informatiky magistrátu.

Portál občana se bude i dále rozšiřovat. V plánu je například nový rezervační systém, díky kterému se budou moci zájemci objednat na konkrétní termín pro jednání na úřadu. Občané budou o novinkách informováni přímo v portálu i skrze komunikační kanály města.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Olomouc: Cyklisté a koloběžkáři si mohou vybrat místo pro stojany

16:31 Olomouc: Cyklisté a koloběžkáři si mohou vybrat místo pro stojany

Do interaktivní mapy mohou cyklisté a majitelé koloběžek vložit svůj podnět na umístění nových stoja…