Zlínští cyklisté konzultovali s vedením radnice plány v rozvoji cyklodopravy

14.02.2019 13:30

Cyklisté ve Zlíně a nejbližším okolí se zvědavostí očekávají, jak bude vypadat cyklistická budoucnost po změnách ve vedení města Zlína. I z toho důvodu se uskutečnilo setkání na zlínské radnici s primátorem Jiřím Korcem, radním přes dopravu Michalem Čížkem, cyklokoordinátorem Martinem Habudou a Vítem Machem z iniciativy Cyclists of Zlín, který schůzku inicioval, a Janou Vybíralovou, koordinátorkou CykloZLÍN a soutěže Do práce na kole za Zlín, Otrokovice a okolí.

Zlínští cyklisté konzultovali s vedením radnice plány v rozvoji cyklodopravy
Foto: zlin.eu
Popisek: Zlín, ilustrační foto.

Zástupci zlínských cyklistů byli ubezpečeni, že město bude pokračovat v nastaveném směru a pro cyklisty udělá, co bude v jeho silách. Rozpočet města počítá pro rok 2019 s rozsáhlými investicemi. Pro oblast rozvoje dopravy je určená částka přesahující 101 a půl milionu Kč. Tyto investice umožní například vybudování cyklostezky na ulici Výletní a Tyršově nábřeží. Částka v rozpočtu počítá s cca 31 a půl milionu Kč, celkový finanční rámec akce se pohybuje ve výši cca 50 milionů Kč (v roce 2018 byly již zahájeny přípravné práce). Vysoká částka zahrnuje podjezdy pod mosty, což jsou konstrukčně náročné části stavby, které výrazně navyšují cenu, ale mají vysoký přínos. A nejedná se jen o cyklostezku, ale o celkovou rekonstrukci komunikace, bezpečnostní opatření a zklidnění lokality. Další částka je rezervována na opravu komunikace na ulici Středová spojenou s vybudování stezky pro cyklisty (cca 15 a půl milionu Kč), celkový finanční rámec akce se pohybuje ve výši cca 25 milionů Kč, v roce 2018 již byla zahájena realizace akce.

Druhým rokem bude také pokračovat projekt Tvoříme Zlín, díky kterému mohou občané navrhovat proměny veřejného prostoru. V rozpočtu je na něj vyčleněná částka 5 milionů Kč. V prvním ročníku si sportovci prosadili např. vybudování pítka u cyklostezky.

Na pracovní schůzce se řešily i připomínky cyklistů k již vybudovaným cyklostezkám, parkování kol, sdílení kol (Bike Sharing), podpora města v motivační soutěži Do práce na kole atd. Jana Vybíralová předala informace, jak některá města v zahraničí řeší uvolnění dopravního provozu.

Za cestování pěšky, na kole nebo spolujízdou se dají nasbírat body

„Například radnice jihoitalského města Bari bude vyplácet 25 euro měsíčně lidem, kteří během cest do práce vymění automobil za kolo a finančně podpoří obyvatele, kteří kolo nemají. V italské Boloni mají zase jiné řešení, jak snížit počet aut v ulicích. Za cestování pěšky, na kole nebo třeba spolujízdou se dají nasbírat body, za které se dá získat například pivo, zmrzlina, nebo nejrůznější poukázky. Do projektu se zapojilo přes 100 místních podniků,“ popsala Jana Vybíralová z iniciativy CykloZlín, která také doplnila.

„Děkujeme městu Zlín za vstřícný přístup k zlínským cyklistům a věříme, že při náročném každodenním rozhodování město Zlín nezapomene na podporu veřejné, pěší a cyklistické dopravy, protože tyto způsoby dopravy jsou nejohleduplnější k životnímu prostředí. Tato městská mobilita je orientovaná na budoucnost a není jen ekologická, ale i společensky a ekonomicky přínosná,“ zakončila schůzku Jana Vybíralová.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Olomouc: Místní diskutovali o podobě páteřní ulice v Droždíně

20:27 Olomouc: Místní diskutovali o podobě páteřní ulice v Droždíně

Zpomalení dopravy a větší bezpečnost. To jsou v kostce hlavní záměry přestavby páteřní ulice v Drožd…