„Je dobře, že vše pokračuje tak, jak má. Občas se samozřejmě musí řešit nenadále situace, jako to bylo naposledy s tím, jakou nejkratší a nejbezpečnější cestou budou sanitky po dobu stavby jezdit do nemocnice. Nicméně se nám povede společnými silami vždy najít schůdné řešení pro obě strany,“ připomíná starosta Znojma Vlastimil Gabrhel, který stavbu obchvatu bedlivě sleduje.
Na některých místech trasy obchvatu je už téměř klid, jinde se pracuje ostošest. „S pracemi na mostech u silnice na Prahu, přes potok Leska a u židovského hřbitova jsme pro letošní rok prakticky hotoví, dané objekty zazimujeme a vrátíme se k nim zhruba na konci února. Pracuje se na přeložce vodovodu u hlavního tahu na Prahu, pokračujeme s navážkou násypů u Přímětické ulice a nejvíce práce máme nyní na mostu u nemocnice, kde se v těchto dnech pokládá litý asfalt a živičné vrstvy. Jedná se vlastně o poslední fázi prací před tím, než se most zpřístupní dopravě,“ vysvětluje za stavbaře Roman Daniel ze společnosti Silnice Group.
Dopravní komplikace v zatáčce k nemocnici by měly v následujících týdnech zcela pominout, do týdne by tu měl platit obousměrný provoz. Přesto nabádáme řidiče k ostražitosti, neboť přece jen projíždějí stavbou. Uzavírka Únanovské ulice potrvá do avizovaného 9. prosince, 10. prosince by se měli po novém mostě a nové silnici na Únanov projet první řidiči.
Vybraná data ke stavbě (od kasárenské po únanovskou křižovatku):
- délka: 3 532 metrů
- plocha vozovek: 63 700 m2
- počet všech stavebních objektů: 48
- počet mostních objektů: 5
- Celkové délka mostů: 274,7 metrů
- Počet mimoúrovňových křižovatek: 3 (délka větví: 3 126 metrů)
Informace o obchvatu
Stavba II. části obchvatu je součástí souboru tří staveb severního silničního obchvatu města Znojma. Spolu s rozestavěnou I. částí a připravovanou III. částí bude tvořit ucelený obchvat města. Dokončený celý obchvat bude sloužit především k odklonu tranzitní dopravy mimo město Znojmo, což bude mít vliv na bezpečnost silničního provozu a zlepšení životního prostředí v celém městě. Vybudováním obchvatu dojde také ke zvýšení plynulosti dopravy a tím i k úspoře nákladů a snížení emisí. Investorem obchvatu je Ředitelství silnic a dálnic.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV