„Bez matematiky či jazyka by se nám žilo těžko. Stejně tak bez práce rukama a schopnosti tvořit nebo bez zakotvení v tradici a přirozeném rytmu roku. Klasické školství rozvíjí hlavně první složku, v našem systému mají všechny tři stejnou váhu. Rozvíjíme nejenom hlavu (myšlení), ale i ruce (vůli) a srdce (cítění). Kromě klasických předmětů a cizích jazyků se děti během výuky seznámí s různými ručními pracemi a řemesly, součástí je také rozvoj pohybové stránky a práce s vlastním tělem. Během školního roku s dětmi slavíme tradiční české svátky (Michalskou a Martinskou slavnost, Advent, Mikuláše, Lucii a po novém roce Tři Krále, Masopust, Velikonoce, Letnice a letní Jánskou slavnost). Poznání kořenů naší kultury prorůstá celým vzděláváním,“ uvádějí zakladatelé této školy.
Waldorf je stále vnímán jako alternativa, ovšem po dvacetiletém působení v ČR se už můžeme podívat na absolventy a jejich současný život. Jde o lidi, kteří jsou připraveni se vzdělávat celoživotně, jsou si vědomi svých kvalit i nedostatků - a pokud narazí na to, že něco nevědí, jsou schopni si to rychle doplnit, protože ke vzdělávání obecně mají pozitivní vztah. Mimochodem je to fakticky totéž, co jsme si do zákona a dalších dokumentů napsali jako hlavní cíl vzdělávání ve všech školách.
Více informací na stránkách spolku EduZa, zakladatele připravované školy (ZDE). Kontakt: email ZDE
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV