Počasí k tomu přímo vyzývalo a tak jsem se byl zase podívat na hoře Kosíř v Olomouckém kraji. Procházka ve stínu lesa na jejím úpatí a pak výstup k rozhledně na vrcholu patří už léta k mému repertoáru relaxačních aktivit pro tělo i ducha. Jelikož se však blíží krajské volby, zážitky to tentokrát byly nejen turistické. Tak třeba mně upoutal plakát s předsedou ODS Fialou slibující voličstvu Olomouckého kraje ráj na zemi – nižší odvody a vyšší platy. A sám sebe jsem se musel zeptat, má-li to ten člověk vůbec zapotřebí. Prestiž, kterou získal jako odborník v akademické funkci, tak snadno ztrácet bezobsažnými a nanejvýše populistickými sliby ve volební kampani. Klesnout na úroveň křečovitých slibotechen se sakem přehozeným přes rameno před volbami slibujícími modré z nebe a po volbách myslícími jen a jen na plnost svého korýtka. Jak jinak se stavět ke slibu předsedy ODS, vyjádřeným heslem NIŽŠÍ ODVODY – VYŠŠÍ PLATY? Být to v parlamentních volbách, pak si člověk řekne alespoň sliby, sliby, přece to tak dělají všichni …, ale ve volbách komunálních? Cožpak v Olomouci se bude rozhodovat o nějakých daních nebo odvodech? Nebo snad pan Fiala zamýšlí zavedení nějakých zvláštních odvodů placených jen v Olomouckém kraji, snad něco na způsob americké státní daně, vybírané v každém státě USA spolu s daní federální? Nebo už je panu Fialovi a jeho u samého dna se potácející bárce ODS všechno jedno a prostě střílí, co ho napadne, jen aby ulovil alespoň pár hlasů, jež udrží jeho samého i jeho stranu ještě pár dní při životě?
Na jiné ceduli u jiného uskupení ve stejném kraji jsem si všiml jiného moudra – SROSTLÍ S KRAJEM. Prázdné, hloupé, nicneříkající heslo jenom dále dokládající do jakých temných hlubin marnosti se naše předvolební kampaně dostávají. Srostlí s krajem. Na a co? Snad všichni kandidáti v kraji žijí a kraj znají. Je to přece prvotní předpoklad, aby mohli v krajských volbách kandidovat. Heslo toporné stejně jako výraz kandidáta (jehož jméno si nepamatuji) na fotografii. Ale proč mám tohoto srostlého s krajem zrovna volit? Co mně jako voliči nabízí?
Což takhle to zkusit alespoň s troškou vtipu a inteligence
Už je tomu tak, originalita a osvěžení předvolebních hesel se ztrácí za nicneříkajícími výpotky různých tzv. PR kanceláří. Místo aby potencionálního voliče přitahovaly, tak ho spíše ještě více odrazují. Místo nápadů jen fráze a nuda. A tak se spíše dočkáme řevu Dráčka z útrob z Velkého Kosíře než výronu jakés takés inteligence nebo vtipu na předvolebních billboardech. Voličská účast tomu dlouhodobě odpovídá.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV