Červenka (TSS): Zvítězí zdravý rozum, nebo předpisy EU?

03.08.2021 20:09 | Komentář

Kdo zodpovědněji přistupuje k problematice dobíjení elektromobilů v podzemních garážích, EU, nebo olomoucký stavitel?

Červenka (TSS): Zvítězí zdravý rozum, nebo předpisy EU?
Foto: youtube.com
Popisek: Miroslav Červenka

Plné rozporů jsou předpisy při zavádění elektromobility, a to nejen s předpisy stávajícími, ale zejména s logikou a zkušenostmi lidí.

Na každý nový byt v bytových domech připadá dle předpisů tabulková plocha podzemních parkovacích garáží. V podstatě platí, že co se postaví nad zemí, musí se postavit i pod zemí.

V současné době ale neexistuje zařízení, které by dokázalo uhasit elektromobil stejně rychle jako konvenční auto, takže jakýkoliv požár elektromobilu zde nutně znamená ohrožení celé budovy. Lithium-iontové požáry jsou chemickou reakcí a v některých případech jejich uhašení trvá několik dní. Např. v březnu 2019 muselo  50 hasičů v rakouském Tyrolsku tři dny likvidovat požár elektromobilu značky Tesla. Ten vzplanul po nárazu do stromu a s konečnou platností se ho podařilo uhasit až po třídenním uložení do kontejneru s vovou. Nebyl to přitom jediný požár takového vozu. Podzemní garáže jsou také kvůli nízkým stropům hůře přístupné pro běžnou hasičskou techniku. I v případě elektromobilů musí projektant zajistit bezpečnost garáže s ohledem na to, aby nebyly ohroženy žádné osoby. Pokud dojde k závěru, že toho není schopen, měl by například omezit nabíjení elektromobilů v garážích.

Anketa

Je dobře, že se na kulturu a sport dostane jen omezené množství neočkovaných a dále již jen očkovaní?

hlasovalo: 8381 lidí

Obdobně ohroženy jsou rovněž obchodní centra s parkovacími stáními. Případný požár elektromobilu v nich hrozí minimálně obrovskými materiálními ztrátami.

V tu samou chvíli po České republice nová směrnice Evropské unie požaduje instalaci kabelů pro pozdější montáž dobíjecí stanice pro každé parkovací místo. Tato povinnost platí výslovně také pro podzemní hromadné garáže v budově.

Z druhé strany se u nás, v Olomouci, objevil první zákaz vjezdu elektromobilů do podzemních garáží nově budovaného bytového domu. Podobné zákazy jsou ale k vidění i v Německu.

Kdo zodpovědněji přistupuje k problematice dobíjení elektromobilů v podzemních garážích, EU nebo olomoucký stavitel? Já v tom mám jasno, selský rozum má opět pravdu, je otázkou času, kdy těžko uhasitelný hořící elektromobil způsobí nějakou tragédii. Olomoučtí stavitelé sice předběhli dobu a budou se možná potýkat s proevropskou byrokracií, která se samozřejmě již ozvala, když mluvčí ministerstva pro místní rozvoj Vilém Frček řekl:„ Stávající stavební zákon ani jeho prováděcí právní předpisy nezakazují vjezd elektromobilům do podzemních garážích a neomezují tak povolený účel užívání zkolaudované stavby podzemní garáže“, ale pravda je na jejich straně, bezpečnost občanů musí mít vždy přednost před ideologií.

(převzato z Profilu)

Mgr. Miroslav Červenka

  • Trikolora
  • předseda Trikolora Ústecký kraj
  • mimo zastupitelskou funkci

Článek byl převzat z Profilu Mgr. Miroslav Červenka

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Hladík: Češi a Slováci zůstávají bratrskými národy. Jedna zrušená konzultace nic nemění

21:03 Ministr Hladík: Češi a Slováci zůstávají bratrskými národy. Jedna zrušená konzultace nic nemění

Čechy a Slováky dlouhodobě pojí přátelství, kulturní blízkost i společná historie. Zrušení jedné nad…