Dne 7.9.2016 vyšel v deníku Mladá fronta Dnes zajímavý článek s názvem „Ministři se střídali, mýto stálo“, který měl veřejnosti vysvětlit, proč Ministerstvo dopravy prodloužilo smlouvu se stávajícím provozovatelem mýta v ČR, firmou Kapsch. A navíc, proč k prodloužení smlouvy došlo nestandardně v den pracovního klidu – v neděli. Rád bych v této souvislosti zmínil skutečnost, že inkriminovaný článek vyšel v deníku, který vlastní Andrej Babiš a informace v článku publikované prezentoval pan Václav Nestrašil, který na Ředitelství silnic a dálnic zastává funkci ředitele úseku elektronického mýta. Tedy člověk, který pracuje pro Ministerstvo dopravy a spadá tedy také pod Andreje Babiše.
Ve výše uvedeném článku je mj. uvedeno, že důvodem, proč dosud neproběhl řádný tendr na nového provozovatele mýta v ČR je skutečnost, že za šest uplynulých let se na Ministerstvu dopravy vystřídalo sedm ministrů. Dále je v článku uvedeno, že prodloužení smlouvy s Kapschem byl jediný možný krok, jak zachránit výběr mýta v současné patové situaci. Pan Nestrašil také vyzdvihuje fakt, že firma Kapsch přistoupila na požadovanou slevu, díky které se ČR dostane na hranici 15 procent s nákladovostí provozu systému. Podle něj bylo prodloužení smlouvy se stávajícím provozovatelem v současné situaci tím nejlepším možným řešením. Podle vládou schváleného harmonogramu má být do konce roku 2016 vybrán projektový manažer, který do léta roku 2017 vyhlásí výběr na nového dodavatele mýtného systému v ČR. Nový provozovatel mýta má být potom známý do dvou let od zahájení VŘ. Potud tedy informace, které se zastávají Ministerstva dopravy řízeného člověkem Andreje Babiše. A kde je tedy pravda? Vyjděme z výše uvedených informací.
Z článku víme, že je potřeba cca 2 roky na výběr nového dodavatele mýtného systému. Ministerstvo dopravy přebíral v říjnu roku 2013 ministr Antonín Prachař, který byl nominován panem Andrejem Babišem. Aktuálně máme říjen 2016, tedy 3 roky od začátku spravování Ministerstva dopravy hnutím ANO. Pokud tedy je potřeba cca 2 let na nového dodavatele mýtného a „Babišovi lidé“ řídí příslušné ministerstvo již 3 roky, mohli jsme již mít nového dodavatele mýtného. Navíc je nutné také poukázat na fakt, že tendr na nového dodavatele mýtného nepřipravuje přímo pan ministr, ale jeho lidé, tzn. ředitelé, náměstci, vedoucí oddělení, technici. Příprava tendru tedy pokračuje bez ohledu na to, který ministr právě stojí v čele příslušného ministerstva. Včasný výběr nového dodavatele mýta však zřejmě nebyl „někomu“ po vůli. Vždyť současný stav dává docela luxusní příležitost, jak získat finanční prostředky. Legálně a tzv. bez práce. Je třeba si uvědomit, že Kapsch měl stávající mýtný systém provozovat do konce roku 2016. Tzn., měl původní kalkulaci postavenou tak, aby se mu zcela uhradily veškeré náklady a vytvořily požadované zisky. A to vše do konce roku 2016. Co se tedy stane od ledna 2017?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva