Myslím si, že jsme se tímto zákonem velmi pečlivě zabývali ve všech výborech. Já tady musím poděkovat panu ministrovi, že přišel i na náš výbor VUZP, kde jsme určité věci vyjasnili. Já každopádně podporuji ty pozměňovací návrhy, které jsou shodné skoro ze všech výborů, to znamená ta péče o zeleň, jednak Policie ČR – že nemá právo veta, zatřetí – města a kraje můžou pověřit údržbou silnic firmy, které se vysoutěží, příp. stát.
Podporuji taky to nezvyšování rychlosti na našich dálnicích ze 130 na 150, ač jsem senátor z nejvýchodnější oblasti a mám to do Prahy nejblíž, a někdy by mi to pomohlo, ale pan ministr nám jasně řekl, že dálnice se to netýká. Čili zvedneme ze 70 na 90, z 90 na 110.
Ale co jsem chtěl hlavně sdělit, to je záležitost, kterou jsme iniciovali jako senátoři napříč politickým spektrem. Byla to novela zákona 361 o pozemních komunikacích, kdy jsme reagovali na zkracování tras a objíždění mýtného. Nejčastěji v příhraničních oblastech, kdy řidiči tímto zkracováním tras jednak ničili cesty 2. a 3. tříd, dokonce vjížděli na cyklostezky v pohraničí, docházelo k nebezpečným situacím, kde například v obci Bukovec tam v pohraničí spadl kamion do příkopu. 10 metrů od toho se pohybovala pracovní skupina dělníků na cyklostezce. Paradoxní bylo nakonec to, že uvedl, neměl tam do toho zákazu vjezdu co vjíždět, řidič uvedl do zápisu pro policii, že tam musel vjet, a vysypal se proto, protože se míjel s druhým kamionem. Čili řešíme tady celorepublikový problém. My jako senátoři jsme navrhovali zvýšit pokutu z 2 tisíc na 20 tisíc. Jistě si na to někteří vzpomínáte. Bylo nám vytýkáno, že je to hodně. Pak jsme navrhovali udělení 2 trestných bodů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV