Poslankyně Olga Havlová: Vážený pane předsedající, vážená vládo, kolegyně a kolegové, moje interpelace směřuje k panu ministrovi dopravy.
Vážený pane ministře, obracím se na vás s interpelací ve věci prodeje pozemků v Praze pod Masarykovým nádražím. Podle informací, které jsem dostala od exposlankyně Kateřiny Klasnové má dojít ke konci roku 2013 k odprodeji lukrativních pozemků pod Masarykovým nádražím společnosti Masaryk Station Investment, jehož majoritním vlastníkem je investiční skupina PENTA.
Chtěla bych se, pane ministře, zeptat, zda o tomto prodeji, který se týká 44 tisíc metrů čtverečních lukrativních pozemků, víte.
V prosinci 2011 zabránilo Ministerstvo dopravy prodeji těchto pozemků pod cenou společnosti PENTA. Podle smlouvy z roku 2004 mezi Českými drahami a společností Masaryk Station Investment, kterou mezitím ovládla společnost PENTA, by měl kupec s předkupním právem získat od Českých drah 77 tisíc metrů čtverečních za 400 mil. korun. Jednalo se o částku přibližně sedmkrát pod tržní cenou. Proto Ministerstvo dopravy už v prosinci 2011 prodej pozastavilo.
Společnost PENTA umí obchodovat se státem velice výhodně. To ostatně dokazují předchozí obchody, které byly pro náš stát značně nevýhodné, kdy stát získal prodejem milióny a PENTA naopak majetky v miliardové hodnotě, jako v případě nové ranveje letiště Ruzyně, kde se ztráta státu pohybovala okolo 3,5 mld. korun.
Dále bych chtěla vědět, zda se při prodeji vychází z aktuálního odborného posudku a cenových map. (Předsedající upozorňuje na čas.) České dráhy byly v roce 2012 v červených číslech se ztrátou 1,6 mld. korun. Proto by mě zajímalo, že manažeři by měli zacházet s majetkem, který není jejich, s péčí řádného hospodáře.
Děkuji.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PSP ČR