Hejtman Zimola (ČSSD) vyvrací, že by kraj zrušil polovinu vlaků

13.11.2014 12:40

O pouhých 12 procent méně vlaků mohou využívat cestující od roku 2009 na jihočeských železnicích. Uvedené spoje navíc suplují autobusy. Hejtman Jiří Zimola tak vyvrací neustále se opakující zprávy některých kritiků, že kraj likviduje osobní veřejnou dopravu a v této souvislosti zrušil polovinu vlakových spojů.

Hejtman Zimola (ČSSD) vyvrací, že by kraj zrušil polovinu vlaků
Foto: hns
Popisek: Hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola

„Již poněkolikáté jsem na internetové diskuzi v Deníku dočetl, že kraj doslova plundruje veřejnou dopravu a tím jde proti zájmům občanů, kteří ji využívají při cestách do zaměstnání, škol či k lékaři. Výsledkem toho má být skutečnost, že počet přepravených osob klesl na poslední příčku v republice. To je, samozřejmě, holý nesmysl. V počtu přepravených osob ve veřejné dopravě jsme na osmém místě ze 14 krajů, přičemž je nutno přihlédnout ke skutečnosti, že jižní Čechy mají vzhledem ke své rozloze a řídkému osídlení pohraničních oblastí nejnižší hustotu zalidnění ze všech regionů,“ zdůraznil Zimola.

Osobní doprava po železnici je pět krát dražší

Pokud jde o zrušené železniční spoje, jedná se podle Zimoly o vlaky, které využívá jen minimální počet cestujících. Což značně prodražuje náklady vynaložené na dopravní obslužnost. „V součtu se státními prostředky vynakládá kraj ročně na dopravní obslužnost více než miliardu korun. A opravdu nemáme prostředky na dotování nevyužívaných vlaků, jejichž provoz vyjde oproti autobusové přepravě na jeden kilometr až pět krát dráž,“ vysvětlil.

Cestující mají na autobusové zastávky blíž

Zimola zároveň připomněl, že dopravní obslužnost obcí se kvůli výše uvedeným opatřením nezhoršila, ale právě naopak. „Autobusové zastávky jsou obvykle v centrech obcí, zatímco železniční stanice jsou na jejich okrajích v docházkové vzdálenosti jednoho až tří kilometrů,“ upřesnil.

Dalším krokem kraje vedoucím ke zkvalitnění dopravy pro cestující na jihu Čech je pak její případná integrace. „Pilotní projekt integrovaného dopravního systému jsme letos odstartovali společně s městem Jindřichův Hradec. Po vyhodnocení výsledků zvážíme jeho zavedení na celokrajské úrovni,“ uzavřel Zimola.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Zimola - profil

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Davis (Zelení): Evidentně potřebujeme novou generaci političek a politiků

23:08 Davis (Zelení): Evidentně potřebujeme novou generaci političek a politiků

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k stavu životního prostředí v České republice