Příspěvek je to ale určitě vítaný. Peníze z krajských rozpočtů a evropských dotací totiž nestačí a stav vozovek v regionech se kvůli tomu nelepší. Už kdysi kraje přebíraly od státu silnice druhé a třetí třídy s takzvaným vnitřním dluhem, to znamená ve špatném stavu. Například v Královéhradeckém kraji tehdy bylo zapotřebí kolem dvou až tří miliard korun, aby byly všechny cesty v bezvadném stavu.
Tento „vnitřní dluh“ na silnicích stále narůstá. Krajský rozpočet prostě nestačí na to, aby tyto výdaje pokryl. Královéhradecký kraj je úspěšný v získávání evropských dotací a jen díky tomu se mu daří udržovat silniční síť v dobrém stavu. Současná finanční injekce od státu je tak prospěšná, ale ty největší problémy jednotlivých regionů řešit nebude. Potřeba jsou totiž investice v řádech miliard.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Janeček - profil