Dobrý den, děkuji za slovo. Já tady v rámci druhého čtení nebudu podávat pozměňovací návrh, ale rád bych krátce okomentoval, respektive vysvětlil, upřesnil, co je vlastně obsahem té předkládané novely. Protože ono je to - asi tady potvrzuji slova pana ministra - implementace předpisů Evropské unie, řekněme, relativně nekonfliktní, ale, jak se říká, ďábel je skryt v detailu a je to právě to slovíčko relativně. Protože se to týká - když pominu řadu dalších změn nebo ustanovení - tak to, o čem chci mluvit, se týká podmínek pro provozování silniční dopravy, té kamionové.
V České republice to tedy řeší sdružení ČESMAD, sdružení těch silničních nákladních dopravců. Řeší to podmínky jak tedy řidičů firem ze zahraničí, kteří právě zajíždějí k nám, působí na území České republiky - odborně se tomu termínu říká kabotáž - tak to samozřejmě řeší i podmínky našich řidičů, zaměstnanců českých firem, kteří působí v zahraničí.
Vy všichni, každý z vás, kdo se alespoň trochu zajímáte o Evropskou unii, nebo o ty zahraniční vztahy, tak víte, že to nikdy zkrátka není černobílé. Že na jednu stranu máme ta, řeknu, hezká slova, hezké myšlenky, jedna Evropa, jeden trh one single market, že ty podmínky by pro všechny měly být stejné. Ale pak vidíme tu realitu. Rozdíly v cenových hladinách, v průměrných mzdách řidičů, řekněme, na západ od nás, u nás a naopak třeba na východ od nás.
Někdy jsou to momenty, které pro nás, pro české firmy, pro české společnosti, mohou být výhodné, že my jsme vlastně, řekněme, tou levnější alternativou. Ale opačně jsme někde - já to alespoň tak za sebe vnímám - uprostřed a naopak vůči nám může být aplikována, řekněme, konkurence, která se nám nebo českým firmám a českým dopravcům nelíbí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.