Kolovratník (ANO): Vysokorychlostní tratě? Britové pro nás mohou být v mnohém inspirací

17.06.2019 14:10 | Zprávy

Časy se mění. Doba, kdy jsme mezi nejvýznamnějšími městy cestovali klidně i několik dnů, je nenávratně pryč. Vlaky, auta a letadla přinesly revoluci v cestování, díky které dnes můžeme být prakticky kdekoliv na světě do 24 hodin. Česko se na další velkou změnu teprve chystá. Přípravy vysokorychlostních tratí jsou v plném proudu a mám pro Vás další čerstvé informace k tomuto projektu.

Kolovratník (ANO): Vysokorychlostní tratě? Britové pro nás mohou být v mnohém inspirací
Foto: ANO.cz
Popisek: Martin Kolovratník

Jednoznačně nesmíme nic podcenit a tvrdím, že bychom se měli inspirovat u těch nejlepších. SŽDC proto nedávno uzavřela spolupráci s francouzskými kolegy a nyní jsme se vydali za naším strategickým poradcem Andrewem McNaughtonem, který dohlíží i na výstavbu a přípravu nového vysokorychlostního spojení HighSpeed2 (HS2) z Londýna na Birmingham a dále na sever. Myslím, že by byla škoda nevyužít „anglické“ zkušenosti z provozování a fungování vysokorychlostního spojení mezi Londýnem a kanálem La Manche. Britové mají spoustu poznatků a inspirací pro nás. Tak pojďme na to nejpodstatnější.

Britové velmi důsledně dbají na komunikaci s občany a s těmi, kterých se trať dotkne a ovlivní jejich životy. Celý projekt chystají přibližně 10 let dopředu. Jednají s občany, městy a regiony na trase. Klíčová je celková filozofie a vnímání. Není to „dopravní“ projekt, ale „velký ekonomický“ projekt. Mají velmi dobře spočítáno, že vysokorychlostní tratě přinesou tisíce nových pracovních míst, že vzniknou nové podnikatelské příležitosti v dotčených regionech a mnoho nových prostorů.

Důkazem správného postupu je třeba Birmingham, kde vzniká nové nádraží přímo v srdci města a místní si uvědomují jeho přínosy. Už brzy tu vzniknou nové restaurace, konferenční centra, hotely nebo obchody, protože nádraží bude centrem pro desetitisíce lidí každý den. Vysokorychlostní vlaky totiž budou jezdit od časného rána až do půlnoci v časovém intervalu cca 3,5 minuty. Předpokladem jejich masivního využívání je, že musí jezdit často, být přesné, spolehlivé a komfortní. Lidé si díky těmto vlastnostem spoje oblíbí.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

doprava , železnice , ANO , Kolovratník

autor: PV

Andrej Babiš byl položen dotaz

Na co podle vás tak strašně potřebujeme Ukrajince?

A jste nebo nejste pro jejich zařazení do českého sociálního sytému? Jaké konkrétní dávky by jim dávalo ANO, kdybyste byli ve vládě? A komu? Všem Ukrajincům?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Balaštíková (ANO): Tohle není řešení. To je další výsměch

22:11 Balaštíková (ANO): Tohle není řešení. To je další výsměch

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k drahým potravinám.