Vedle zajištění dostupného bydlení a práva na zdravotní a sociální péči nebo vzdělávání patří právě bezplatná MHD k prioritám volebního programu pražské KSČM. Důvodů pro tuto zásadní změnu v pražské dopravě je totiž celá řada. Mezi její přínosy by zdaleka nepatřilo jen snížení automobilové dopravy a zlepšení životního prostředí v hlavním městě. Zároveň by totiž znamenala i zásadní finanční úsporu pro podstatnou část Pražanů a realizaci práva na mobilitu, které je dnes zpoplatněním MHD, především u těch nejchudších, značně omezeno.
Zavedení bezplatné MHD v Praze přitom není nijak nereálným cílem. Již dnes je totiž chod pražského dopravního podniku z naprosto klíčové části financován dotacemi hlavního města Prahy. Příjem z jízdného pak dlouhodobě pokrývá jen asi čtvrtinu nákladů dopravního podniku a dal by se nahradit například i skrze zamezení předražování zakázek, neprůhledných výběrových řízení, korupce či únikům peněz do soukromých sfér. O uskutečnitelnosti bezplatné MHD nás však nepřesvědčují jen ekonomické analýzy, ale i zkušenosti ze zahraniční, kde se tímto směrem na mnohých místech vydali. Ostatně i v České republice dnes existuje několik měst, která už bezplatnou MHD zavedla.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
To jako celou EK a vůbec celou EU řídí jeden člověk?
Vy tvrdíte, aspoň jsem si to zde přečetla, že podle vaší frakce by Ursula von der Leyen měla skončit, aby se Brusel vrátil nohama na zem a pracoval pro občany, ne proti nim. To její odvolání ovlivní celé fungování a politiku EU, které, souhlasím s vámi, je třeba změnit?
Další články z rubriky

6:09 Vích (SPD): Opět problém s migrací z jihu. Řecko se musí bránit samo
Nelegální migrace do EU opět sílí. A v Bruselu je pohoda, čeká se na účinnost Migračního paktu, kter…