Ministr Gazdík: Národní plán doučování pomohl 250 tisícům žáků ZŠ a SŠ

10.06.2022 12:45 | Tisková zpráva

V rámci programu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Národní plán doučování bylo na podzim 2021 doučeno 247 tisíc žáků na základních a středních školách, což představuje celkem 22 % všech žáků z cílové skupiny programu, kterou byli všichni žáci ZŠ, žáci nižších stupňů víceletých gymnázií a žáci posledních ročníků SŠ a konzervatoří.

Ministr Gazdík: Národní plán doučování pomohl 250 tisícům žáků ZŠ a SŠ
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Petr Gazdík

Data vyplývají z vyhodnocení programu, který byl spuštěn v polovině roku 2021 s cílem zmírnit negativní dopady výpadku prezenční výuky v důsledku pandemie covid-19. Od ledna 2022 do srpna 2023 MŠMT v programu doučování pokračuje z prostředků Národního plánu obnovy. Jedná se tak o největší podobný program přinejmenším v posledních 30 letech v historii samostatné ČR.

Aktivity z Národního plánu doučování probíhaly na 94 % škol s tím, že 80 % škol realizovalo pouze doučování, 2 % pouze socializační aktivity a 12 % škol doučování i socializační aktivity.

„Covid-19 dopadl na české školství velmi tvrdě, učitelé zažívali při distanční výuce nesmírně těžké profesní období. Jsem rád a moc jim za to děkuji, že se po otevření škol plně zapojili do pomoci žákům, které pandemie a distanční výuka poznamenala nejvíce,“ řekl k vyhodnocení programu ministr školství Petr Gazdík s tím, že Národní plán doučování byl zdaleka největší program realizovaný v posledních 30 letech v historii samostatné České republiky.

Anketa

Má prezident Zeman vaši důvěru? (Ptáme se od 8.6. 2022)

66%
31%
hlasovalo: 19797 lidí

Do socializačních, adaptačních a dalších podpůrných aktivit bylo zapojeno 85 000 žáků, z toho výrazná většina (téměř 77 000) byli žáci základních škol. Aktivity přispívající k osobnostnímu a sociálním rozvoji žáků a k soudržnosti školních kolektivů napomohly ke kompenzaci psychických i sociálních deprivací způsobených distančních výukou.

Díky cílené podpoře v rámci rozdělení prostředků probíhalo doučování intenzivněji ve školách s vyšším podílem žáků s potřebou podpory. 25 % výdajů základních škol bylo vynaloženo cíleně těmto žákům a díky zvýšené alokaci tedy směřovalo na jejich podporu navíc celkem 38 milionů Kč, a to na celkem 153 000 hodin doučování.

Pro následující, právě probíhající fázi programu doučování od ledna 2022 až do srpna 2022, je alokováno celkem 430 milionů Kč. Podle odhadů školy plánují doučit ještě více žáků než na podzim 2021, konkrétně by jich mohlo být až 270 tisíc. MŠMT prostředky školám znovu rozdělilo cíleně, se zvýšenou alokací pro nejpotřebnější žáky a školy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nováková (KDU-ČSL): Je nutné dostat do terénu jedinečnou metodiku

8:05 Nováková (KDU-ČSL): Je nutné dostat do terénu jedinečnou metodiku

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k podpoře enviromentální výchovy