Několik zcela faktických reakcí. Výbor pro strategické investice vznikal výrazně dříve, než dva roky po nástupu naší vlády. A vznikal právě proto, aby bylo možné dát dohromady investiční výhled, bez kterého se neobejdeme. Já opravdu chci zůstat věrným faktům. Víme, kolik kilometrů dálnic a silnic bylo rozestavěno v prosinci 2021 a není to nízké číslo. Bylo to 224 kilometrů. A pojďme v dobrém soutěžit v tom, jaká je současná situace a kdo i v těžkých dobách byl schopen pohnout s důležitými investicemi.
Teď se staví 245 kilometrů silnic a dálnic a 191 kilometrů představují jenom dálniční úseky. Ale čemu jsme zároveň čelili? Z hlediska toho výhledu a přípravy financování těch staveb na stole opravdu nebylo nic. Střednědobý výhled, který vůbec neodpovídal množství rozestavěných dálnic. A já také neříkám, že máme vyřešeno pro dalších deset let. Ale řekli jsme, a to je klíčové, co v těch dalších deseti letech musí Česká republika udělat jak z hlediska konkrétních staveb, konkrétních úseků dálnic a také vysokorychlostních tratí a kolik to také bude stát a jak se s tím máme vypořádat. A okamžitě.
To znamená dva měsíce po nástupu do funkce jsme začali rozvíjet další PPP projekty, konkrétně dálnici D35 dva úseky mezi Opatovcem a Mohelnicí a klíčové úseky na železnici, ať už v případě části nového spojení mezi centrem Letiště Václava Havla a Kladnem, tak na čtvrtém koridoru úsek mezi Nemanicemi a Ševětínem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.