Ministerstvo dopravy vybíralo ze dvou nabídek. České dráhy nabídly provoz na linkách za celkovou úhradu kompenzace ve výši 3,851 miliardy korun a společnost RegioJet ve výši 5,298 miliardy korun. Cena se vztahuje k celému období devíti jízdních řádů, tedy od platnosti jízdních řádů 2019/2020 až do platnosti jízdního řádu v letech 2027/2028.
„Za rok 2017 jsme Českým drahám zaplatili za objednávku 598 milionů korun. Jejich aktuální nabídka s částkou 445 milionů ročně je o 153 milionů výhodnější. Za tyto ušetřené peníze můžeme ještě více zkvalitňovat služby pro cestující a do budoucna případně navýšit počet vlaků,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.
Ministerstvo dopravy aktuálně řeší režim veřejných služeb po skončení platnosti stávajících smluv o veřejných službách. První skupinu linek tvořily dopravní výkony na lince R14A Pardubice – Liberec. Druhou skupinou jsou linky Ex2 Praha – Horní Lideč (směr Žilina), R18 Praha – Luhačovice, R8 Brno – Bohumín, R21 Praha – Tanvald, R22 Kolín – Nový Bor, R24 Praha – Rakovník a R26 Praha – Příbram – České Budějovice.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV