Z programu Rozvoj výukových kapacit mateřských a základních škol zřizovaných územně samosprávnými celky, který byl zřízen na návrh MŠMT v roce 2014, bude až do roku 2021 rozděleno celkem 1,5 mld. Kč. Zatím byly realizovány dvě výzvy, ze kterých bylo do 1. 4. 2016 registrováno 49 akcí, z nichž vznikne 49 nových tříd mateřských škol pro 1136 dětí a 41 kmenových učeben základních škol pro 1181 žáků.
„Zajištění míst v mateřských školách i v základních školách pro všechny děti považuji za svou zásadní prioritu. Dostatek míst v mateřských školách je důležitý pro kvalitu vzdělávání dětí i pro volbu rodičů, kde a jak chtějí své děti vzdělávat,“ řekla ministryně Valachová.
V rámci třetího kola výzvy pro rok 2016 bylo schváleno 11 projektů mateřských a 16 projektů základních škol, jejichž realizací vznikne 62 nových tříd mateřských škol a základních škol pro 1400 dětí a žáků.
„Jsem rád, že se nám daří budovat nová místa ve školkách a základních školách. Naším cílem je zajistit kvalitní a dostupné vzdělávání pro všechny. K tomu patří také důstojné podmínky pro práci učitelů, podporuji proto požadavek ministryně Valachové na navýšení platů učitelů o 10 procent,“ řekl předseda vlády Bohuslav Sobotka.
MŠMT bude nadále koordinovat také zacílení výzev v programech jednotlivých rezortů, které poskytují dotace na budování kapacit škol a školských zařízení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Rodičovská pro Ukrajinky
Je pravda, že chcete zavést rodičovskou i pro Ukrajinky? Takže na to, aby se dostatečně zvedla pro české občany peníze nejsou, dokonce jste ani nepřidali všem, kteří na rodičovské jsou a pro občany z Ukrajiny peníze na dávky budou? A jak budete chtít zabránit tomu, že sem pak nebudou chodit jen rodi...
Další články z rubriky

15:14 Ministr Jurečka: Jen dostupnost nestačí
Česká republika dokončila vývoj komplexního rámce pro monitorování a hodnocení předškolního vzdělává…