Místopředseda Evropské komise pro dopravu Siim Kallas představil 10. září revidovaný balíček na podporu vnitrozemské vodní dopravy pro období po roce 2014, tzv. NAIDES II. Po evropských vodních cestách se ročně přepraví 500 mil. tun zboží, což odpovídá 25 milionům kamionům. To ale stále nestačí, v celkovém objemu přepravy je to jen 6%, což svědčí o nevyužitém potenciálu 37.000 tisíc kilometrů vnitrozemských vodních cest.
“Zásadní je odstranit překážky bránící lepšímu rozvoji vnitrozemské vodní dopravy, která je šetrná k životnímu prostředí, účinná, tichá, bezpečná a navíc nabízí i ekonomicky výhodnější alternativu k silniční dopravě,” dodává Vojtěch Mynář, poslanec Evropského parlamentu. Především je potřeba investovat do kvalitní infrastruktury, modernizovat plavební komory, stavět terminály propojující vodní cesty s železnicí i silnicemi a doplňovat stále chybějící propojení mezi jednotlivými řekami. Investice jdou ruku v ruce s výzkumem a inovacemi, obrovský potenciál představují nové generace člunů s nízkoemisními motory.
Nezastupitelná je i podpora pracovní síly, lepší uznávání kvalifikací a pracovních zkušeností, což zvýší mobilitu pracovníků v Evropě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD