Niedermayer (TOP 09): Škola v době pandemie

26.09.2020 16:08

Návrat dětí do škol se stal hodně rychle dramatičtější, než jsme si asi představovali i v těch nejčernějších scénářích.

Niedermayer (TOP 09): Škola v době pandemie
Foto: Hans Štembera
Popisek: Europoslanec Luděk Niedermayer
reklama

Nechme pro tentokrát stranou stoupající čísla nakažených mezi studenty a akademickým sborem. Co je do očí bijící je neuvěřitelný chaos v případě, že se ve škole prokáže nějaký nakažený.

Dle příběhů, které se ke mně dostaly, hygiena (i v rámci stejného kraje) postupuje úplně jinak, v nějakých případech dokonce ani vedení školy nekontaktuje. Chápu, že jsou zavalení, že nestíhají, ale cítím z toho hlavně naprostou nepřipravenost postupů (srozumitelných nařízeních), což je po 6 měsících trvající pandemie a třech měsících, kdy víme, že škola pro všechny začne 1.9., opravdu neuvěřitelný výsledek.

Navíc se mi nelíbí, že z ředitelů, kteří už takhle dělají kromě manažera i školníka, stavební dozor či vrchního učitele, se stávají ještě školní hygienici, kteří na vlastní zodpovědnost musí vyhodnocovat situaci. A obhájit rozhodnutí před rodiči.

Napadá mě několik opatření, které by mohly pomoci „přerouškovaným“ školám odlehčit a dále zamezit zbytečným kontaktům, ale zároveň zajistit odpovídající výuku:

1. Všichni, kdo můžou by měli mít ve škole nainstalovanou e-roušku (pokud vzhledem k "novým pravidlům" nebudou mít všichni roušky nonstop a tím pádem nikdo do karantény nemusí). Což by bylo A… za B je, že data z e-roušky musí být někdo schopný vyhodnotit (což jaksi chybí, ale stále mi to dává smysl).

2. Omezení cestování dětí v dopravní špičce – začít později, skončit dříve. (hlavně 2. stupeň, SŠ)

3. I v „normálním provozu“ využívat povinný e-learning, třeba na odpolední vyučování. Hlavně pro třídy, které již nyní musí být celé vyučování v roušce.

4. Nikdo nesmí zůstat pozadu. Děti, které kvůli karanténě, či z ohrožených skupin a nemohou do školy, musí dostat potřebné informace, aby mohly pokračovat (povinně) ve studiu (třeba tím, že je sepíši v rámci výuky spolužáci, kteří ve škole jsou).

Nicméně hlavní a nejdůležitější je jasný návod pro ředitele, co dělat, když se stane A, B, C, D. Ten zatím ale bohužel chybí.

LUDĚK NIEDERMAYER, EUROPOSLANEC TOP 09

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: PV
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Premiér Babiš: Návrh Pirátů, který prohlubuje deficit rozpočtu o 35 miliard, je zbytečný

8:56 Premiér Babiš: Návrh Pirátů, který prohlubuje deficit rozpočtu o 35 miliard, je zbytečný

Přepis nedělního pořadu „Čau lidi“, 22. listopadu 2020