Niedermayer (TOP 09): Škola v době pandemie

26.09.2020 16:08

Návrat dětí do škol se stal hodně rychle dramatičtější, než jsme si asi představovali i v těch nejčernějších scénářích.

Niedermayer (TOP 09): Škola v době pandemie
Foto: Hans Štembera
Popisek: Europoslanec Luděk Niedermayer

Nechme pro tentokrát stranou stoupající čísla nakažených mezi studenty a akademickým sborem. Co je do očí bijící je neuvěřitelný chaos v případě, že se ve škole prokáže nějaký nakažený.

Dle příběhů, které se ke mně dostaly, hygiena (i v rámci stejného kraje) postupuje úplně jinak, v nějakých případech dokonce ani vedení školy nekontaktuje. Chápu, že jsou zavalení, že nestíhají, ale cítím z toho hlavně naprostou nepřipravenost postupů (srozumitelných nařízeních), což je po 6 měsících trvající pandemie a třech měsících, kdy víme, že škola pro všechny začne 1.9., opravdu neuvěřitelný výsledek.

Navíc se mi nelíbí, že z ředitelů, kteří už takhle dělají kromě manažera i školníka, stavební dozor či vrchního učitele, se stávají ještě školní hygienici, kteří na vlastní zodpovědnost musí vyhodnocovat situaci. A obhájit rozhodnutí před rodiči.

Napadá mě několik opatření, které by mohly pomoci „přerouškovaným“ školám odlehčit a dále zamezit zbytečným kontaktům, ale zároveň zajistit odpovídající výuku:

1. Všichni, kdo můžou by měli mít ve škole nainstalovanou e-roušku (pokud vzhledem k "novým pravidlům" nebudou mít všichni roušky nonstop a tím pádem nikdo do karantény nemusí). Což by bylo A… za B je, že data z e-roušky musí být někdo schopný vyhodnotit (což jaksi chybí, ale stále mi to dává smysl).

2. Omezení cestování dětí v dopravní špičce – začít později, skončit dříve. (hlavně 2. stupeň, SŠ)

3. I v „normálním provozu“ využívat povinný e-learning, třeba na odpolední vyučování. Hlavně pro třídy, které již nyní musí být celé vyučování v roušce.

4. Nikdo nesmí zůstat pozadu. Děti, které kvůli karanténě, či z ohrožených skupin a nemohou do školy, musí dostat potřebné informace, aby mohly pokračovat (povinně) ve studiu (třeba tím, že je sepíši v rámci výuky spolužáci, kteří ve škole jsou).

Nicméně hlavní a nejdůležitější je jasný návod pro ředitele, co dělat, když se stane A, B, C, D. Ten zatím ale bohužel chybí.

LUDĚK NIEDERMAYER, EUROPOSLANEC TOP 09

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: PV

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

Důchodová reforma

Tvrdíte, o důchodové reformě jednáte i s laickou veřejností. Jak? Kde? Jsem si ničeho takového nevšiml. A myslíte, že má smysl schvalovat něco, na čem se aspoň z větší části neshodnete s opozicí? K čemu reforma, kterou jiná vláda zase zruší, což už se stalo? Nebylo třeba chybou, že jste s opozicí ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fiala (SPD): Koalice se pokusila ukončit schůzi, aby stihli hokejový zápas

19:05 Fiala (SPD): Koalice se pokusila ukončit schůzi, aby stihli hokejový zápas

Projev na 102. mimořádné schůzi Poslanecké sněmovny 10. května 2024 k zákonu o korespondenční volbě