Zpráva mimo jiné požadovala po členských státech harmonizaci daňových úlev pro automobilky, intervence do cen energií a kurzu eura a vyzývala Komisi k více protekcionistické obchodní politice.
Místopředseda Výboru pro průmysl Evžen Tošenovský, který za ODS vedl jednání o podobě zprávy, vysvětluje: „Automobilový průmysl, který v České republice zaměstnává tolik lidí, potřebuje podmínky pro zdravý růst. Receptem ale nemůže být další harmonizace na úrovni šrotovného nebo daňových úlev na evropské úrovni či uzavírání se vůči světu.“
Problémy automobilového průmyslu v posledních letech byly podle Tošenovského zapříčiněny především přetrvávající hospodářskou a finanční krizí, ale také přemírou regulací ze strany Evropské komise, ať už jde o emisní nebo hlukové limity, pneumatiky nebo nejrůznější bezpečnostní prvky.
Podle místopředsedy Evropského parlamentu Oldřicha Vlasáka, který vedl vyjednávání ve Výboru pro dopravu, trpí Evropská komise utkvělou představou, že výrobci ´čekají´ na další regulaci z Bruselu, aby mohli znovu nastartovat odbyt svých výrobků. "Já jsem osobně přesvědčen, že nikoliv a že ani zákazníci nečekají na osvícené rozhodnutí, jaká auta si mají kupovat," říká Oldřich Vlasák. "Není možné na jedné straně neustále přitvrzovat emisní limity a na druhé straně chtít udržovat úroveň výroby a cenovou konkurenceschopnost. Když díky Bruselu naše auta zdraží, koupí si je méně lidí. To je základní pravidlo ekonomie."
Za primární cíl, který by Evropská unie měla sledovat, pokud chce automobilovému průmyslu skutečně pomoci, považuje Vlasák odstranění regulace, byrokratických překážek či usnadnění vstupu na zahraniční trhy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ODS