Green Deal EU podporovaný Fialovou vládou vede k důsledkům, které škodí přírodě. Na další z paradoxů Green Dealu upozornil ekonom Lukáš Kovanda: provoz na elektrifikovaných železničních tratích se raketově zdražuje, zatímco ceny nafty rostou jen nepatrně. „Výsledek? Propad železniční přepravy zboží a nekončící kolony kamionů na dálnicích,“ dodal ekonom. SPD prosazuje odstoupení od Green Dealu EU, systému emisních povolenek i od pařížské klimatické dohody.
Kovanda uvádí, že mezi lety 2018 a 2023 stouply náklady na elektrickou trakci železnic v Česku ze dvou na 3,50 koruny za kilowatthodinu, tedy o 75 procent. Litr nafty za stejnou dobu zdražil z 25,70 na 28,40 koruny. Tedy o nějakých jedenáct procent. „Silniční nákladní přeprava je tedy v porovnání s elektrifikovanou železniční přepravou dnes cenově ještě mnohem výhodnější než na sklonku minulého desetiletí. Stěžejním důvodem je existence postupně zdražujících emisních povolenek, které navyšují cenu elektřiny, resp. nákladů na železniční elektrickou trakci,“ uvedl Kovanda.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV