Ozaňák (ODS): Návrat Romů z Anglie aneb co čeká základní školy

02.04.2017 18:49 | Zprávy

Po vyhlášení Brexitu musí některé základní školy v sociálně vyloučených lokalitách čelit dost výraznému problému. Návratu Romů z Anglie a zařazení žáků do systému základního vzdělávání.

Ozaňák (ODS): Návrat Romů z Anglie aneb co čeká základní školy
Foto: ODS
Popisek: ODS

To je problém, na který neexistuje žádná směrnice a zatím se nepodařilo zjistit, zda MŠMT chystá opatření a metodiky jednotného postupu, protože čím dál tím více ředitelů základních škol bude muset v brzké době řešit umístění navrátivších se, většinou nevzdělaných, žáků do běžných tříd.

A jaká je tedy situace? Poměrně kritická! Pokud se z Anglie vrátí třináctiletý žák, který neumí číst, pořádně psát, neovládá pravidla českého pravopisu, nezná české reálie, angličtinu ovládá pouze hovorově, stojí učitelé před vážným problémem. Co s takovým žákem, jak ho vzdělávat a hlavně, do jaké třídy ho zařadit. Mnohdy by bylo nejlepší takového žáka do školy vůbec nepřijmout, ale pokud si vyřídí trvalé bydliště na území ČR a spadá do školského obvodu dané školy, je přijat. Ptáte se, jak tedy ředitel školy postupuje? Většinou tak, že daného žáka podrobí přezkoušení, které je pouze formální a na základě výsledků testů, které jsou většinou katastrofální, je umístěn o ročník až dva níže. Umístění na první stupeň nepřipadá v úvahu, pokud do něj věkově nepatří, i když by mnohdy bylo nejlepší. Nejvíce smutná je ta skutečnost, že tito žáci ve většině případů neznají dějiny anglické literatury, neznají historii dané země. William Shakespeare je ten pán odvedle, co prodával zmrzlinu, Winston Churchill je hhhaaaammmmm, Margaret Thatcher byla ta paní, která pila čaj… je to smutné, ale je to tak. Oprávněně si klademe otázku, co v té Anglii dělali, navštěvovali vůbec místní školy? Pokud požadujeme potvrzení o průběhu vzdělávání v cizině, tak narážíme na ten největší problém. Žádné potvrzení není nebo to jsou torza, ze kterých se stejně nic kloudného nedozvíme. A na základě toho je žák přijat, protože tak hovoří zákon. Od rodičů se pomoci nedočkáme, protože jejich vzdělání nebývá právě nejlepší. Další problém, který může nastat, je úbytek žáků z majoritní společnosti, protože rodiče žáků mohou umisťování těchto dětí brát jako ohrožení či zpomalení výuky na úkor jejich dětí, protože se jim učitel nebude moci tolik věnovat. Není se čemu divit, když se musí v osmé třídě takovým dětem vysvětlovat obyčejné násobení a dělení, učivo třetí třídy. Tvorba názvosloví v chemii dělá problém i žákům, kteří prošli celým cyklem základního vzdělávání v ČR. Co potom asi zvládnou navrátilci? Odpověď si jistě najde každý sám.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

soudní proces

Dobrý den. Opět se řeší kauza Čapí hnízdo, jak je možné, že se kauzy vlečou i třeba deset a více let? Kde je chyba? Vždyť to přeci není normální a podle mě to snižuje pak váhu celého procesu i případný trest, v horším případě to pak dopadá na ty, co jsou případně uznáni jako nevinní, kdo jim vrátí ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Štěpánek (Trikolora): Mediální hnojomety v akci

7:17 Štěpánek (Trikolora): Mediální hnojomety v akci

Žijeme v zemi, kde se za asistence ODS kamsi vypařilo 12 bitcoinových miliard, ale média řeší Trikol…