Základním předpokladem pro splnění tohoto žádoucího stavu je aktivní spolupráce mezi městem Vimperk a podnikatelským prostředím.
V současné době je ve Vimperku a okolí několik silných zaměstnavatelů, jakými jsou Rohde & Schwarz, Správa NP a CHKO Šumava, Löffler, Uniwell, OV Media a další. Zde ovšem město může jen limitovaně ovlivňovat rozvoj těchto firem.
Město Vimperk není v současnosti místem, kde se příliš daří rozvíjet nové podníkání. Ukončení činnosti drobných podnikatelů a uzavření tradičních obchodů se zvláště v centru spolupodílí na negativním vývoji image města. Zachování a rozvoj sítě maloobchodních prodejen a služeb je z hlediska rozvoje a atraktivity města nezbytné. V podstatě lze říci, že zvýšení atraktivity centra pro místní obyvatele a návštěvníky, ale i města samotného, vyžaduje zajištění kvalitní struktury maloobchodních služeb. S ohledem na geografickou polohu Vimperka je ekonomický potenciál možné spatřovat především v oblasti turistického ruchu. Současně bychom si měli v našem městě idenfikovat lokality, kde je možno připravit určité formy investičních pobídek pro nové podnikatelské aktivity.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV