Akrobati za 1 milión Kč, pronájem loutky anděla za půl miliónu (aby se hýbala, stálo to dalších téměř pět set tisíc), zapůjčené projektory za 1,9 mil. Kč, pódiová, zvuková a světelná technika za 2,3mil. Kč, navíc pronájem LED obrazovek za 1,1 mil. Kč, k tomu přenos za bratru dalších 900 tis. Kč a na vidoemapping padl další téměř milión. Ve výčtu horentních sum jde dlouho pokračovat.
Hodnotit výši statisícových uměleckých honorářů snad ani nemá smysl. Více než 4 milióny za produkční práce pro externisty, když sama obecně prospěšná společnost Plzeň 2015, která EHMK zajišťuje, zaměstnává už více než čtyři roky dvě desítky lidí, stojí za zamyšlenou. Co tam asi dělají?
Zkuste v Plzni na radnici říct, že to bylo drahé. Rádoby intelektuálové a znalci kultury na Vás koukají jako na vidláka, který nerozumí velkému umění. Myslím, že vidlákem je tady někdo jiný. Nejsou to snad spíše ti, kteří umožňují rozhazovat milióny vidlemi, takříkajíc Pánu Bohu do oken? Exprimátorovi Baxovi (ODS), který je za projekt zodpovědný, se nelze divit. Primátor Zrzavecký (ČSSD) však také přispěchal se svým hodnocením. K řediteli společnosti, který bez mihnutí oka obhajoval milionové překročení rozpočtu, bez toho, aby mu to kdokoliv schválil, podle vyjádření v médiích, absolutně důvěřuje.
Zdá se, že pro radnici a několik vyvolených tvůrců velkého dovezeného umění nastaly žně. Co není dost drahé, není hodno EHMK. EHMK je totiž velké umění a velké umění jsou velké prachy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Dita Portová