Poslanec Klaška: Návrhy na řešení neudržitelné dopravní situace v městě Brně a Černé Hoře

20.10.2017 11:20

Poslanec Jaroslav Klaška a člen Spolku pro výstavbu dálnic D35 a D43 přichází s konkrétními návrhy na řešení neudržitelné situace v městě Brně. Řešení má tři konkrétní body, které je možné zavést v řádu měsíců. Nemusí se tak opakovat letní kolapsy. Stejně tak Jaroslav Klaška představuje jasný návrh na řešení situace v Černé Hoře. Stejně tak vůbec poprvé představuje způsob, jak získat peníze na výstavbu D43 od Evropské centrální banky.

Poslanec Klaška: Návrhy na řešení neudržitelné dopravní situace v městě Brně a Černé Hoře
Foto: kdu.cz
Popisek: Jaroslav Klaška

Dopravní horory se nemusí v Brně opakovat

Řešení zahrnuje tři konkrétní body. „Při řešení dopravní situace v městě Brně musíme zvýhodnit cenu MHD, rozložit opravy silnic do celého roku, začít využívat bezvýkopové technologie a povinně koordinovat opravy mezi všemi dotčenými subjekty,“ říká Jaroslav Klaška, poslanec a člen Spolku pro výstavbu dálnic D35 a D43.

1) Snížit počet aut v centru Brna díky zvýhodnění MHD, které by mohlo být na přechodnou dobu zdarma.

2) Nekumulovat opravy a rekonstrukce silnic do krátkého období a začít využívat bezvýkopové technologie

Rozložení oprav rovnoměrně v průběhu roku vyloučí letní dopravní kolapsy. Stávající stav je takový, že kraje se o penězích na opravy dozvědí na jaře, opravy vysoutěží se zpožděním, v létě a na podzim se všechno uzavře a opravy se provedou. Z toho plynou kolony. „Není nutné, aby se vše rozkopalo během léta. Následkem jsou dopravní horory, které jsou pro Brno už tak typické. Zásadní změnou je zajistit peníze na opravy silnic pro kraje do konce roku, aby kraje mohly soutěžit opravy ještě během zimy a opravy pak rozložit do celého stavebního období roku včetně plošného využití bezvýkopových technologií,“ říká Jaroslav Klaška.

3) Koordinace oprav, které prování města a kraj včetně stanovení objízdných tras

Veškeré snahy na dobrovolnou koordinaci mezi jednotlivými subjekty selhaly. Příkladem je komplikovaná dopravní situace v městě Brně nebo třeba v Černé Hoře.  „Nevidím jinou možnost než koordinaci oprav silnic upravit zákonem, jehož předložení bych chtěl iniciovat ihned po volbách. Opravy a rekonstrukce silnic tak budou ze zákona povinně koordinovány včetně řádného stanovení objízdných tras, což jen přispěje k eliminaci dopravního chaosu.“ uvádí Jaroslav Klaška.

Na stavbu dálnice D43 může mít stát k dispozici peníze od Evropské investiční banky

Tolik nutná stavba dálnice D43 se odkládala také kvůli nedostatku financí. Přitom je zde řešení, o kterém se dosud nevědělo. „EIB může na základě tzv. Junkrova balíčku uvolnit potřebné miliardy, které se použijí na stavbu dálnice D43,“ prozrazuje poslanec Jaroslav Klaška. Dálnice D43 je klíčová pro dopravu Brno-Svitavy-Hradec Králové. Riziko vážné či smrtelné nehody je pro řidiče jedoucího po dálnici čtyřikrát menší než pro motoristu na silnici první třídy. Dlouhodobě to dokazuje riziková mapa českých silnic, kterou vydává Ústřední automotoklub ČR nebo Evropská agentura Euro RAP. „Na I/43 je až 4-krát vyšší nehodovost, než na dálnici. Kdybychom tuto dálnici měli, tak ročně zachráníme mnoho životů,“ říká poslanec Klaška.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Komerční článek

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

migranti

Dobrý den, prohlášení Nerudové o migrantech jsem taky nepobral. Ale můj dotaz zní, zda se ví, kolik je v ČR aktuálně migrantů? A co si myslíte o migrantech z Ukrajiny? Máme je přijímat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ostrá (SOCDEM): Fialova vláda otevřeně šlape po právech zaměstnanců

9:15 Ostrá (SOCDEM): Fialova vláda otevřeně šlape po právech zaměstnanců

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k vládnímu návrhu výpovědi bez udání důvodu