Zvýhodněním tohoto dodavatele tak bude nadále deformovat tržní prostředí. Problém je, že tyto rámcové dohody jsou bez jasných pravidel přidělovány několika málo dodavatelům. Je to jako kdyby uzavřeli rámcovou dohodu s jediným výrobcem automobilů a se zbylými se nebavili, což je zcela proti duchu veřejných zakázek a principu rovné soutěže.
Na problematičnost tohoto stavu bylo ministerstvo upozorněno již v roce 2018, ale od té doby nepodniklo žádné kroky k nápravě. Další dodavatelé, mnohdy i velmi renomovaní, nemají možnost se zapojit, a to i přesto, že opakovaně projevují zájem. To vede k nežádoucímu zafixování trhu a stagnaci, protože veřejná správa garantuje jistý zisk stávajícím výrobcům, ale nedá prostor inovátorům.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV




