Scheinherr (Praha sobě): Konec bloudění v Praze

06.04.2022 4:33 | Ze sítí

Komentář na facebookovém profilu ke zpřehlednění dopravy v Praze.

Scheinherr (Praha sobě): Konec bloudění v Praze
Foto: Hans Štembera
Popisek: Adam Scheinherr

PRAHA BEZ BLOUDĚNÍ

Každý to zná. Občas se ocitneme ve stanici metra, kam nejezdíme každý den a neznáme zpaměti správný výstup. Nebo otravné studování označníků na autobusových terminálech. Na Andělu nebo Strossmayerově náměstí zase obíhání ramen křižovatky, abychom odhalili, kde a do jaké tramvaje nastoupit. Co mají tyto situace společného? Dnešní NEinformační orientační systém v Praze. S tím bude naštěstí brzo konec. Po skoro 40 letech jsme dnes s Pražská integrovaná doprava představili vítězný návrh nového informačního a orientačního systému, takzvaný way-finding systém.

Je jednoduchý, přehledný, uživatelsky příjemný a plný online informací. Inspiraci jsme si vzali z toho existujícího od Jiřího Rathouského a Rostislava Vaňka, který bohužel poslední dekády trpěl tím, že se o něj nikdo pořádně nestaral a nerozvíjel ho. Navíc máme teď po městě asi osm správců a je v tom akorát zmatek. Po vzoru Londýna, Berlína nebo New Yorku to konečně všechno sjednotíme. Jeden příklad za všechny, proč je to důležité? Brzy zahájíme hlavní stavbu metra D. Změní se všechna dopravní schémata nad dveřmi ve vozech metra a na nástupištích, a to i na existujících trasách. Praha získá novou linku, nové přestupní uzly, které na ukazatelích nesmí chybět.

Čím více dopravních možností v MHD nabízíme, tím přehlednější musí vše být. Nedovedu si představit, že bychom do moderního dopravního hubu Terminál Smíchov, kde se na jednom místě setká městská i příměstská železnice, městské i linkové autobusy, metro, tramvaje i P+R parkoviště, cpali informační systém minulého století, který nepracuje s množstvím online informací. Máme je přitom k dispozici. To je jako kdybyste dali do nového auta kompas místo satelitní navigace.

Do soutěže CZECHDESIGN se přihlásilo celkem 16 týmů z celého světa. V mezinárodní konkurenci zvítězil český tým tvořený grafickým studiem Side2, ateliérem A69 architekti a typografickým studiem Superior Type. Myslím, že zaslouženě. Odvedli skvělou práci. Já jsem s výsledkem spokojený. Co na něj říkáte vy? V létě začneme nový orientační systém testovat a slovo Pražanů bude hrát velkou roli. Až po zjištění a zapracování připomínek obyvatel Prahy budeme nový orientační systém nasazovat všude. Ona totiž jedna věc je, jak to vypadá na papíře, ale až ostrý provoz prozradí nejvíc. A k tomu budeme potřebovat vaši pomoc. 

Cestující se v rámci pilotních projektů mohou těšit odjezdové digitální panely s online informacemi na autobusových zastávkách například na Proseku, Ládví a Budějovické a mnoho dalších. U Nádraží Holešovice a stanice metra Háje a Palmovka umístíme totemy zvýrazňující přístup do metra na železniční zastávku. Na pilotní pěší trase ze Staroměstského náměstí přes Letnou až na Výstaviště umístíme obelisky a směrovky pro snadnou pěší orientaci.

Nosiče, co vidíte na fotce, budou do neděle viset v CAMP - Centrum architektury a městského plánování. Přijďte se mrknout.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hřib (Piráti): V investicích do infrastruktury pro cyklisty pokračujeme

22:01 Hřib (Piráti): V investicích do infrastruktury pro cyklisty pokračujeme

Informace na svém veřejném facebookovém profilu k dalším investicím do infrastruktury pro cyklisty v…