Scheinherr: Terminál Smíchov bude prvním skutečně moderním nádražím v Praze

19.11.2019 13:04 | Zprávy

Návrh nového dopravního terminálu na Smíchově má detailní podobu. Terminál lépe propojí železniční a autobusovou dopravu a zkrátí tak přestupní vazby pro cestující. V plánu je také vznik P+R parkoviště, rozšíření nástupní haly a úprava přednádražního prostoru. Nyní hlavní město vypsalo výběrové řízení na nového projektanta. Výstavba moderního terminálu by mohla začít v roce 2021.

Scheinherr: Terminál Smíchov bude prvním skutečně moderním nádražím v Praze
Foto: Hans Štembera
Popisek: Náměstek primátora Prahy Adam Scheinherr

„Terminál Smíchov bude prvním skutečně moderním nádražím v Praze. Jedná se o unikátní projekt dopravního hubu, který zatím známe jenom ze zahraničí. V minulosti se budovaly různé druhy nádraží na různých místech, autobusové na jednom, vlakové zase jinde. Naopak na Smíchově budou cestující moci na jednom využít dálkové, regionální i městské vlaky a autobusy, metro i tramvaje, a předtím odstavit auto na velkém P+R parkovišti. Vše bude navíc díky modernímu řešení budov jednoduché, bezpečné a přehledné. V Praze vznikne dopravní terminál budoucnosti,“ vysvětluje Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy.

Terminál bude moderní přestupní bod integrované dopravy, který propojí železnici, metro, tramvaje, městské, příměstské i dálkové autobusy a parkoviště P+R a B+R (forma kombinované přepravy s návazností cyklistické dopravy na veřejnou hromadnou dopravu). „Kvalitní doprava je klíčová pro budoucí rozvoj města. Věřím, že občané plánovanou proměnu na Smíchově uvítají a že nový terminál přispěje k rychlejšímu a pohodlnějšímu pohybu po městě,“ říká Petr Hlaváček, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního rozvoje.

Autobusová doprava

Příměstské a dálkové autobusy v současné době končí jízdu v ulici Na Knížecí a před nádražím Smíchov. Návrh počítá s přesunutím této autobusové dopravy do nového terminálu nad nástupišti železniční stanice. Městské autobusy budou naopak končit v nově uspořádaném přednádražním prostoru.

Přednádražní prostor

Nyní nereprezentativní prostor před nádražím se promění díky novému uspořádání zastávek tramvají a autobusů a umožní tak cestujícím jednodušší přesun na nádraží. Tramvajová trať se narovná a oddálí od obytných domů, což sníží hluk. Návrh počítá i s osazením nových stromů a zútulněním celého prostoru.

Parkoviště

Nový terminál je naplánován tak, aby co nejméně zatěžoval své okolí. Proto budou vjezdy na P+R parkoviště pouze z Městského okruhu a nedojde tak ke zvýšení dopravy v ulici Nádražní. P+R parkoviště bude mít až 1000 stání. Přestože se samotný Smíchov v budoucnu promění na širší centrum města, neexistuje dále od centra z tohoto směru místo, kde se potká metro a Městský či Pražský okruh, proto je nutné P+R vybudovat zde. Parkoviště B+R bude mít kapacitu 1000 kol.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Jak chcete odříznout politické neziskovky od dotací?

Tvrdíte, že doufáte, že se vám politické neziskovky podaří odříznout od dotací. Zajímalo by mě, jak to chcete udělat? Fandím vám, ale myslím, že je to nereálné.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Gregor (Motoristé): Rakušan ani nedošel, aby nemusel vysvětlovat

21:03 Gregor (Motoristé): Rakušan ani nedošel, aby nemusel vysvětlovat

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k předvolební debatě na CNN Prima News