Osobně se shodnu na tom, že každý, nejen malý veřejný prostor utváří životní prostředí každého občana města. A nejde přitom pouze o chátrající či nevhodné lavičky, nedostatek dětských hřišť či parčíků, ale jde i o každodenní čistotu města či o drobné opravy chodníků, parkovišť či městských komunikací. Je chvályhodné, když se za vydatné pomoci nejrůznějších dotací opravují a modernizují části města, ale to co dlouhodobě schází je každodenní péče o zeleň a o životní prostředí jako celek. Občany trápí například znečišťování veřejných prostor a omezování životního prostoru lidmi bez domova , trápí nás bezpečnost, hustota provozu, nevyužívané nemovitosti v centru města, nedostatek parkovacích míst apod.
Nápad, aby lidé sami pomocí aplikace mobilními telefony hlásili problematická místa ovšem moc vhodný není. Předně, kam budou lidé tyto sondáže zasílat, kdo je bude vyhodnocovat a projednávat a co to bude všechno vlastně stát. Město má městskou policii, která podle zákona má dozírat a kontrolovat dodržování obecně závazných vyhlášek města. Ptám se, dělá to dostatečně nebo spíše schraňuje peníze od motoristů? Máme odborně zdatné úředníky města, kteří jsou placeni mimo jiné za to, aby řešili problémy občanů. Opravdu se nedá pro obyvatele udělat více? A řešily se problémy a drobné opravy, které byly nahlášeny na příslušný odbor MěÚ? Souhlasím s tím, že obyvatelé města nejlépe vědí, co je ve svém okolí tíží. Ale ptám se, na co pak máme místní komise a kde končí jejich doporučení? Obávám se, že odpovědi na tyto dotazy by pro stávající radniční koalici nebyly moc příjemné.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Antonín Seďa - profil